یک عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس اجرای طرح تحول سلامت را درکاهش دریافت زیرمیزی پزشکان از بیمار موثر دانست و گفت:پیش از اجرای طرح تحول سلامت دریافت زیر میزی توسط پزشکان بسیار زیاد اتفاق می افتاد وتقریبا اغلب پزشکان این کار را انجام می دادند اما اکنون به جرات می گویم این مشکل تقریبا برطرف شده و فقط توسط تعداد اندکی از پزشکان که در میان مردم شهرت دارند و اغلب بیماران نیز می خواهند توسط آنان جراحی شوند زیرمیزی دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۷۸۸۴۸
با پزشکانی که زیر میزی می گیرند باید برخورد شود/ انتقاد از اشتغال همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی

دکترسیامک مره صدق نماینده کلیمیان در گفت وگو با جام جم آنلاین در خصوص انتشار فیلمی از اتاق عمل که پزشک بیمار را وادار به پرداخت هزینه ای جداگانه از طریق دستگاه کارت خوان موجود در اتاق عمل کرده بود افزود:چنین چیزی اگر اتفاق افتاده باشد حتما باید از طریق وزارت بهداشت مورد بررسی و برخورد قرار گیرد .و پزشکی که این کار را انجام داده باید مورد برخورد قضایی قرار گیرد وحتی چند سال از طبابت محروم شود.

وی با اشاره به اینکه همه بیماران باید توجه داشته باشند چنانچه پزشکی اورا به پرداخت بیشتر از هزینه درمان مجبور کرده باید اطلاع رسانی کرده تا جلوی این تخلف گرفته شود. گفت:چنین اتفاقاتی 8 سال پیش بسیار بیشتر بود الان شرایط بهتر شده هرچند که هنوز به صفر نرسیده است.

مره صدق در پاسخ به این پرسش که حق العمل برخی جراحیها نظیر عمل آپاندیس افزایش یافته وهمین موضوع سبب افزایش این نوع جراحی ها توسط پزشک شده است افزود:من با این موضوع موافق نیستم می توان بررسی کرد و جراحی های انجام شده در یک بیمارستان را آسیب شناسی کرد ولی معتقدم حق العملی که به یک جراح اختصاص می یابد اینقدر نیست که بخواهد برای آن شرافت علمی خود را زیر سوال ببرد .

وی در باره میزان رضایت پزشکان از طرح تحول سلامت نیز گفت:بدنه پزشکان از این طرح رضایت دارند.فقط یک عده خاص که درآمدهای نجومی داشتند واکنون این درآمدهای خود را از دست داده اند با این طرح مخالفند.البته فراموش نکنیم که در سیستم پزشکی اصل رضایت بیمار است نه پزشک .اگر مردم راضی باشند پزشکان خود را با آن مطابقت می دهند .

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه جنبه های مثبت طرح تحول سلامت باید تقویت شود اظهارداشت:نمی توان نواقص این طرح را نیز نادیده گرفت مسلما این طرح هم معایبی چون نبود سیستم ارجاع ، نبود پزشک خانواده ،و اشتغال برخی پزشکان همزمان در بیمارستانهای دولتی وخصوصی دارد.این اشکالات باید برطرف شود.

وی در باره خطای پزشکی که این روزها امار آن رو به افزایش نیز هست گفت:هر روش درمانی عوارضی نیز بدنبال دارد عوارضی که غیر قابل اجتناب است بنابراین صرف اینکه عوارضی پس از یک کاردرمانی بروز می کند خطای پزشکی نیست بلکه باید ببینیم پزشک تا چه میزان ضوابط علمی را رعایت کرده است. از این رو بسیاری از مواردی که به عنوان خطای پزشکی مطرح می شود خطا نیست بلکه عوارض یک روش درمانی است که اجتناب ناپذیر هم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
س
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
ساده لوحی است كه بگوییم كم شده... اضافه دریافتی بیشتر هم شده
تا حالا زور هیچ نهاد و دستگاهی به پزشكان و طلافروشان نرسیده....
انشااله حل شه...
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
تعدادی از پزشكان خون مردم را در شیشه كرده اند و همچنان زیرمیزی های زیادی از مردم می گیرند، باید شدیدا برخورد شود زیرا سلامت مردم شوخی بردار نیست.

نیازمندی ها