یک نماینده مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

ترمیم کابینه دولت باید زودتر اتفاق می افتاد

گزارش جام جم آنلاین از دیدگاه های فراکسیونی درباره گزینه های 3وزارتخانه

ترمیم کابینه دیرهنگام، در عین حال ضروری/ ارزیابی مثبت از نجفی و سلطانی فر

برخی از اعضای فراکسیونهای مجلس به تشریح دیدگاه های خود درباره تغییرات کابینه و گزینه های مطرح برای تصدی سه وزارتخانه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند.
کد خبر: ۹۵۹۵۲۶
ترمیم کابینه دیرهنگام، در عین حال ضروری/ ارزیابی مثبت از نجفی و سلطانی فر

اردشیر نوریان عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در رابطه با تغییر در کابینه و نیز معرفی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: اتفاقی که در مورد ترمیم کابینه افتاد به اعتقاد بنده دیر هنگام بود و می توانست در مدت زمان بهتری انجام گیرد تامانع از برخی تلاطم های سیاسی شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن نفس تغییر کابینه دولت تصریح کرد: این امر مطلوب است؛ مشروط بر اینکه با ساز و کارهای منطقی و کارشناسی شده در رابطه با جا به جایی وزرا تصمیم گیری شده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ضرورت دارد در شرایط تحولات کابینه، بر مطالبات مردم و کارآمدی نفرات جایگزین به لحاظ تخصص‎ها توجه ویژه‎ای شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال اقبال نمایندگان مجلس نسبت به سه وزرای پیشنهادی حسن روحانی به بهارستان اظهار داشت: بنده تصور می‎کنم هر سه وزیر از مجلس رأی اعتماد کسب کنند.

نوریان در تکمیل توضیحات خود گفت: شرایط امروز کابینه دولت یک وضعیت اقتضایی است، لذا افراد مد نظر این فرصت را دارند با ارائه یک کارنامه موفق، شانس خود را برای دوره‎های آتی وزارت‎خانه متبوع امتحان کنند.

گفتنی است: عمده پیش‌بینی‌ها این است که دولت آقای روحانی، آقایان صالحی امیری را برای وزارت فرهنگ، سلطانی فر را برای وزارت ورزش و جوانان و نجفی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کنند.

پیش تر یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال عدم همراهی مجلس با این افراد با توجه به اینکه در مجلس نهم این گزینه‌ها نتوانستند رأی اعتماد نمایندگان را کسب کنند، گفت: الان در مجلس دهم حضور داریم که تفاوت ماهیتی و آرایشی با مجلس نهم دارد.

اکبریان: گزینه وزارت آموزش و پرورش، کاربلد و قابل احترام

عزیز اکبریان عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی در رابطه با افراد مد نظر دولت یازدهم برای جایگزینی در وزارت خانه های ارشاد – آموزش و پرورش و ورزش و جوانان گفت: فارغ از هر گونه مسایل جناحی آقای نجفی در بین فرهنگیان احترام ویژه ای دارد، لذا بنده ایشان را گزینه خوبی برای آموزش و پرورش تلقی می کنم.

وی پیرامون نامزد وزارت ورزش و جوانان گفت: چنانچه ایشان هم به مجلس معرفی شوند گزینه خوبی ارزیابی می‎شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ترمیم کابینه دولت را مثبت دانسته و خاطر نشان کرد: در مورد وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد، صالحی امیری شناخت کافی ندارم.

جلودارزاده: هر سه نامزدهای موجهی هستند

اما سهیلا جلودار زاده دیگر عضو فراکسیون امید خانه ملت در باره شانس راهیابی سه وزیر مد نظر رییس جمهور روحانی به جام جم آنلاین گفت: باید دید نمایندگان مجلس با چه رویکردی به موضوع نگاه می‎کنند از طرفی برنامه وعملکرد آقایان هم مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هر سه گزینه احتمالی برای تصدی در وزارتخانه‎های مربوط را موجه خواند و ابراز امیدواری کرد: وزرای مذکور با رأی نمایندگان به نهادهای مربوطه راه خواهند یافت.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس در مورد تغییر در کابینه دولت یازدهم افزود: حتما ضرورت اصلاح و تغییر در کابینه احساس شده است تا مدیریت وزارتخانه‎های فوق بطرز مطلوب‎تری به کار خود ادامه دهند.

احمدی : تغییرات در وقت اضافه انجام شد

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون ولایت مجلس، با بیان اینکه فرهنگیان از آقای نجفی خاطرات خوبی دارند گفت: من فکر می کنم ایشان به راحتی از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

وی پیرامون صدارت ورزش جوانان افزود: آقای سلطانی‏ فر وزیری قوی برای وزارت ورزش و جوانان خواهد بود و فکر می‎کنم کارهای خوبی در حوزه ورزش کشور صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با پیچیده خواندن تغییر و تحولات در وزارت ارشاد گفت: روی آقای صالحی امیری شناخت چندانی ندارم.

فریدون احمدی در واکنش به ترمیم کابینه روحانی خاطر نشان کرد: این اقدام بسیار دیر هنگام و به تعبیری در دقیقه 90 انجام شد.

محمدرضاشجاعیان – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آریایی
-
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
بعضی از این نماینده ها از وزرای پیشنهادی جوری ایراد میگیرند كه انگار خودشون صاف و ساده هستند و واقعا دارن خدمتگذاری میكنند
لعنت بر شیطان رجیم

نیازمندی ها