تعدادی از سناتورهای آمریکائی خواستار تحقیق و تفحص کنگره آمریکا درباره نقش احتمالی «برجام» در حمله دو روز اخیر به ناو آمریکائی در سواحل یمن شده اند.
کد خبر: ۹۵۵۷۴۴
تحقیق کنگره درباره نقش برجام در حمله به ناو آمریکایی در یمن

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «نیوز مَکس» به نقل از «واشنگتن فری بِیکن» از درخواست ۱۷ سناتور آمریکائی برای تحقیق و تفحص کنگره درباره آنچه نقش احتمالی توافق هسته ای میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» در حمله دو روز اخیر به ناو آمریکایی در سواحل یمن نامیدند، خبر داد.

به گزارش این رسانه آمریکایی، «تد کروز» و «کلی آیوت» از جمله سناتورهای کنگره به شمار می روند که به همراه ۱۵ سناتور دیگر خواستار تجزیه و تحلیل فعالیت های نظامی ایران پس از توافق هسته ای ۱۴ جولای و نقش احتمالی آن در حملات ادعایی مذکور بوده اند.

سناتورهای آمریکایی مدعی اند ایران ۱.۷ میلیارد دلاری که به دنبال اجرایی شدن برجام در ژانویه سال جاری میلادی از آمریکا گرفته است را صَرف کمک های نظامی به مبارزان یمنی کرده اند؛ ادعایی که سنانورها تا کنون هیچ سند و مدرکی دال بر آن ارائه نکرده اند.

لازم به ذکر است، پنتاگون مدعی دو حمله موشکی به ناو آمریکایی در سواحل یمن شده است؛ ادعائی که بدون مشخص بودن علل و عوامل آن موجب شد تا ساعاتی پیش ناو «نیتز» موشک های «تام هاک» خود را به طرف مواضع راداری در یمن شلیک کند. در این حملات سه موقعیت راداری در یمن منهدم شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها