ابراز تأسف سازمان ملل از سوء‌تغذیه شدید کودکان یمنی

یونیسف: ۲ میلیون کودک یمنی از تحصیل محرومند

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در پایان سفرش به یمن ازمشاهده کودکانی که به دلیل جنگ دچار سوءتغذیه شده‌اند، به شدت ابراز ناامیدی کرد. همزمان یونیسف حفاظت از مدارس یمن در برابر حملات را خواستار شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۲۰
یونیسف: ۲ میلیون کودک یمنی از تحصیل محرومند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، استفن اوبراین، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در پایان سفرش به یمن، در جمع خبرنگاران در صنعا گفت: به شدت از دیدن کودکان یمنی که به دلیل جنگ در کشورشان دچار سوءتغذیه شده‌اند، ناامید و متاسف شدم.

اوبراین اظهار داشت: در یمن از بیمارستان شهر الحدیده بازدید کردم و در آنجایی کودکانی را دیدم که به شدت از سوءتغذیه رنج می‌بردند. دیدن این موارد بسیار "ناراحت کننده" است.

طبق آمار ارائه شده از سوی یونیسف، نزدیک به سه میلیون تن در یمن به کمک‌های غذایی فوری نیاز دارند و حدود ۱.۵ میلیون کودک در یمن دچار سوءتغذیه هستند که از این تعداد وضعیت ۳۷۰ هزار تن بسیار وخیم است و ۱۰ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

اوبراین در ادامه از اقدامات انسانی برای کمک به یمن تقدیر و بر لزوم افزایش این تلاش‌ها و رفع نیازهای مردم یمن تاکید کرد.

این مسئول سازمان ملل با اشاره به توقف مذاکرات صلح یمن در کویت گفت: بهترین راه‌حل انسانی برای یمن حل سیاسی درگیری‌ها است.

وی افزود: در غیاب تلاش‌ها برای دستیابی به این راه‌حل باید در کنار یکدیگر و بدون هیچ جانبداری برای رفع نیازهای انسانی در یمن تلاش کنیم.

دفتر صنودق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) در یمن نیز طی بیانیه‌ای حمایت از مدارس این کشور و دور نگه داشتن آنها از درگیری‌ها را خواستار شد.

در این بیانیه ضمن اشاره به محرومیت میلیون‌ها کودک یمنی از آموزش آمده است: از زمان بالاگرفتن درگیری‌ها در یمن از حدود ۱۸ ماه قبل حملاتی که مدارس، تاسیسات آموزشی، معلمان و دانش‌آموزان را هدف قرار می‌داد، آسیب شدیدی به سیستم آموزشی یمن زد. بسیاری از کودکان در مسیر مدرسه‌ کشته شدند. باید کودکان و مدارس از هرگونه آسیبی در جنگ دور نگه داشته شوند و به آنها فرصت آموزش داده شود.

طبق بیانیه مذکور ۳۵۰ هزار کودک سال گذشته تحصیلی از آموزش محروم ماندند و در مجموع بیش از دو میلیون کودک از تحصیل بازمانده‌اند و این کودکان بیرون از مدارس بیشتر در خطر عضویت در گروه‌ها و شرکت در جنگ قرار دارند.

طبق گزارش اخیر یونیسف دو هزار و ۱۰۸ مدرسه در مناطقه مختلف یمن به دلیل حملات به شدن آسیب دیده‌اند به طوری که دیگر قابل استفاده نیستند و یا اینکه برخی‌شان به محل اسکان آوارگان و یا پایگاه‌های نظامی تبدیل شده‌اند.

این سازمان تاکید کرد، از کمپین "بازگشت به مدارس" در یمن که شامل کمک به بازسازی نزدیک به ۷۰۰ مدرسه و تهیه لوازم آموزشی و نیز آموزش مسائل روانی به معلمان جهت حمایت از دانش‌آموزان است، حمایت می‌کند.

طبق این بیانیه در حال حاضر برخی چادرها به عنوان کلاس‌های موقت درسی برای کودکان یمنی برپا شده است.

یونیسف اعلام کرد برای بازسازی و تعمیر مدارس آسیب‌دیده، تهیه لوازم آموزشی، آموزش معلمان و استخدام کارشناسان مسائل روانشناسی به ۳۴ میلیون دلار نیاز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صمد
-
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
۰
۰
نهاد های حقوق بشری جیره خوار غربی عربی كجایند در خواب . یا فقط دنبال سوژه در ایران میگردنند

نیازمندی ها