همزمان با افتتاح جاده امن و امید و آئین آغاز به کار مجموعه موسسه‌های ترافیکی و زیست محیطی ترازیست در شهر اصفهان، رسول کربکندی، دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران به عنوان سفیر سازمان محیط زیست انتخاب شد.
کد خبر: ۹۵۱۰۰۳
دروازه‌بان تیم ملی، سفیر محیط زیست

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از اصفهان، همزمان با افتتاح جاده امن و امید و آئین آغاز به کار مجموعه موسسه‌های ترافیکی و زیست محیطی ترازیست در شهر اصفهان، رسول کربکندی، دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران به عنوان سفیر سازمان محیط زیست انتخاب شد.
آئین آغاز به کار مجموعه موسسه‌های ترافیکی و زیست محیطی ترازیست در شهر اصفهان در روزهای نخست هفته جاری با حضور تعداد زیادی از فعالان زیست‌محیطی و مسئولان در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.
این مراسم که به نوعی همراهی جامعه پزشکی و جامعه ورزشی اصفهان به شمار می‌رفت، به نوعی این دو بخش از جامعه را برای کمک به شاخص‌های محیط زیستی کشور با یکدیگر همراه کرده بود.
2 موسسه با نام‌های امید جاده امن و همچنین امید باران رویش ترکیب شده و سبب به وجود آمدن حرکتی مردمی به نام ترازیست شده‌اند و هدف اصلی این پویش‌های مردمی، فرهنگ‌سازی برای مردم و شهروندان اصفهانی که بتوانند با آگهی هر چه بیشتر به محیط‌زیست خود کمک کنند.


کربکندی، سفیر سازمان محیط زیست

در این مراسم، رسول کربکندی، دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و پیشکسوت فوتبال اصفهان به عنوان سفیر سازمان محیط انتخاب شد. کربکندی که مسئله ترافیک و محیط‌زیست را در جامعه کنونی به عنوان دغدغه خود می‌داند، اعتقاد دارد که برای رفع مشکلات زیست محیطی کشور، همه باید وارد عرصه شوند.
رسول کربکندی در این باره می‌گوید: حرکتی که به لطف الهی در حال انجام است، دغدغه مردم در شهر اصفهان و دیگر نقاط کشور به شمار می‌رود. مردم و شهروندان بسیار نگران مسائل محیط‌زیست و همین‌طور مسائل ترافیکی در سطح شهر هستند. خوشحال هستیم که تعدادی گرد هم جمع شده و در تلاش هستیم که بتوانیم قدم کوچکی را برای بهتر شدن وضعیت‌های خطرناک محیطی و همچنین ترافیک برداریم.
وی می‌افزاید: مبحث رانندگی و تصادفات که در جامعه دیده می‌شود، باید با تلاش‌ها و همینطور فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته، می‌گیرد به خوبی مورد بررسی قرار گیرد. محیطزیست ما نیز با مشکلات بسیار زیادی روبرو است که امیدواریم بتوانیم به کمک شهروندان این مشکلات را برای زندگی و آسایش خودشان برطرف کنیم.


امیدوارم بتوانیم در اصفهان نفس بکشیم

سرمربی سابق تیم ذوب‌آهن اصفهان به مشکلات محیط زیستی موجود در کشور و به خصوص شهر اصفهان اشاره کرده و ادامه می‌دهد: اکنون مردم برای تنفس خود نیز دچار مشکل هستند که امیدوار هستیم با کنترل و نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی این مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش اصلی ما فرهنگ‌سازی در جامعه است، می‌گوید: در نظر داریم با فرهنگسازی خوب میان شهروندان به نتایج خوبی پیرامون محیط‌زیست و ترافیک دست پیدا کنیم. برای نخستین مرتبه این فعالیت را در سیتی‌سنتر اصفهان برگزار کردیم که بتواند به مردم راهنمایی دهد و به خصوص برای کودکان تاثیر‌گذاری زیادی داشته باشد زیرا در این صورت کودکان بیشتر می‌توانند در خانواده‌ها تاثیر گذار باشند.

کربکندی می‌افزاید: برنامه‌های کوتاه مدت و همینطور بلند مدتی را در رابطه با این موضوع داریم که امیدوار هستیم بتوانیم با کمک مردم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم و مشکلات را به حداقل برسانیم.
وی اضافه می‌کند: مهمترین فعالان در این عرصه را باید مردم دانست زیرا اگر مردم به خوبی این مسائل را احساس کنند می‌توان در این مسیر موفق بود. برای رسیدن به اهداف در مسائل محیط‌زیست بدون کمک مردم پیشرفتی حاصل نمی‌شود و نمی‌توان با کمپین‌ها به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

هاجر مقضی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها