سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: شورای وزیران اتحادیه عرب از حمایت های غیرسازنده خود از ریاض دست بردارد.
کد خبر: ۹۴۳۳۰۲
واکنش ایران به بیانیه شورای وزیران اتحادیه عرب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، "بهرام قاسمی" در واکنش به بیانیه شورای وزیران اتحادیه عرب گفت: اگر این شورا در تمایلش برای کمک به همزیستی مسالمت آمیز میان کشورهای منطقه صادق است و اراده ای جدی برای ایجاد همگرایی و تقویت حسن همجواری در منطقه دارد، ضروری است تنها برای یکبار از حمایت های غیرسازنده خود از ریاض دست بردارد و در کوشش و کششی سازنده ، قاطعانه از عربستان بخواهد کشتار و سرکوب مردم در سوریه، عراق، یمن و بحرین و حمایت از گروه های ترویستی ساخته و پرداخته خود در منطقه را متوقف کند.

وی هشدار داد : استمرار روند موجود و حمایت ها ی دانسته و نادانسته می تواند در اندک زمانی خود این کشورها را گرفتار سیاست های بی ثبات ساز ریاض کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: انتظارات به حق قربانیان و خانواده های شهدا و مجروحان و آسیب دیدگان حادثه سال گذشته در منا تنها "کشف حقیقت" و پاسخگویی دولت ریاض در قبال این حادثه و ده ها حادثه ای است که همه ساله در جریان مراسم حج ابراهیمی روی می دهد.

قاسمی گفت: بار دیگر سخنان یک سویه و ناحق نگرانه که برای خوش باش دیگران به تحریر در آمده است ، شگفتی ساز می نماید. توصیه مشفقانه جمهوری اسلامی ایران به آن شورا ، نیک اندیشی ، راست گفتاری و گشودن چشمان خود بر واقعیت ها است ؛ حمایت یک جانبه گرایانه و تعصب ورزانه و حتی بیداد "گرایانه"سران و شورای وزیران خارجه از برخی اعضای اتحادیه در سالهای اخیر نه تنها هیچ کمکی به حل و فصل مصائب و معضلات ، بحران ها و سوءتفاهمات بین کشورهای منطقه و در درون اعضای آن اتحادیه نکرده است که بی شک این یک سویه انگاری موجب بیداد گری های پر شمار و بی سامانی ، ناامنی و بی ثباتی تمام منطقه و شور بختانه موجب بی شرمی و وقاحت بیشتر ریاض در کشتار مردم بی گناه برخی از کشورهای عرب منطقه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها