ناسا اعلام کرد پس از 2 سال بالاخره توانسته است با یک فضاپیمای گم شده به نام STEREO-B ارتباط برقرار کند. این فضاپیما یکی از دوقلوهای STEREO است که با هدف مشاهده خورشید به فضا پرتاب شدند.
کد خبر: ۹۳۶۳۸۸
ارتباط ناسا با فضاپیمای گم شده پس از دو سال +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، متخصصان پشتیبانی از فضاپیمای «STEREO» عملیات بازیابی ارتباط را با استفاده از شبکه مخابراتی ناسا در اعماق فضا (DSN)، به صورت ماهیانه انجام می دادند. این شبکه امکان ردگیری و ارتباط با ماموریت های فضایی را در اختیار متخصصان می گذارد.

بالاخره این گروه از متخصصان توانستند یک سیگنال ارتباطی به این فضاپیما مخابره کنند و با تحلیل این سیگنال از وضعیت آن مطلع شوند.

اکنون متخصصان در تلاشند تا با اجرای عملیات بازیابی سیستم، وضعیت تجهیزات و دستگاه های فضاپیما را ارزیابی کرده و مجددا کنترل آن را در دست بگیرند.

ارتباط این فضا پیما با زمین در اول اکتبر سال 2014 در جریان یک آزمون بررسی عملکرد زمان سنج قطع ارتباط که قرار بود بعد از 72 ساعت سیستم ارتباطی را مجددا راه اندازی کند، قطع شد و از آن زمان بدون هیچ هدفی در فضا سرگردان شد.

متخصصان قصد داشتند این آزمون را در هنگام وقوع پدیده ای موسوم به ارتباط خورشیدی اجرا کنند. در این پدیده فضاپیما در خط دید مستقیم زمین قرار می گیرد و خورشید تمام خطوط ارتباطی آن را با زمین از بین می برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرتضی حسینی
-
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
سلام لطفا توضیحات بیشتری تو كانال تلگرامی بزارید تا مجبور نشیم بیایم خبرو دوباره دانلود كنیم اخه اینجا اینترنت خیلی ضعیفه وقتمونو هدر میده

نیازمندی ها