درخواست دیده بان شفافیت و عدالت در باره حقوق‌های نجومی

آقای روحانی! مدیران حرامخوار را به دادگاه بفرستید

امام جمعه تبریز با انتقاد از سخنان یکی از وزرا که حقوق‌های نجومی را امری طبیعی ذکر کرده است، گفت: این سخنان جای بسیار تأسف است این وزیر یا سخن خود را اصلاح کند یا پس بگیرد.
کد خبر: ۹۲۱۹۴۷
وزیری که حقوق‌های نجومی را طبیعی می‌داند عذرخواهی کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، به پدیده زشت دریافت‌های نامشروع که نتیجه ترویج تجمل و اشرافی‌گری توسط برخی مدیران است اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه خوی اشرافی‌گری و فسادهای ناشی از آن برخی مسئولان دولتی و غیردولتی را گرفتار خودکرده و این امر نه‌تنها سیاستمداران را فاسد بلکه جامعه را گرفتار فساد می‌کند.

وی تصریح کرد: هنگامی‌که در جامعه، «اشرافی‌گری، اسراف و تجمل»، ترویج می‌شود، نتیجه آن بروز پدیده‌های چون حقوق نجومی می‌شود.

خطیب جمعه تبریز گفت: معتقد هستیم جمهوری اسلامی ادامه‌دهنده حکومت علوی است باید اسوه ما حضرت علی (ع) باشد و در حکومت مولای متقیان ساده زیستی، صرفه‌جویی و زندگی همانند مردم باید موج بزند.

مجتهدشبستری عدالت اجتماعی را لازمه ثبات نظام دانست و افزود: از عوامل مهم ثبات نظام از بین رفتن تبعیض‌ها در جامعه و کاهش اختلاف طبقاتی و از بین رفتن تبعیضات است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با انتقاد از سخنان یکی از وزرا که حقوق نجومی را امری طبیعی ذکر کرده است، گفت: این سخنان جای بسیار تأسف است این وزیر یا سخن خود را اصلاح کند یا پس بگیرد.

عضو خبرگان رهبری با تأکید مجدد بر لزوم برخورد جدی با حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد: مسئله عزل و برکناری و بازگرداندن اموال به بیت‌المال باید در دستور کار مسئولان در این زمینه باشد، زیرا افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس است و این مسائل را تحمل نمی‌کند.

وی بار دیگر تأکید کرد: اموال به غارت رفته در رابطه با حقوق نجومی به بیت‌المال برگردانده شود و افراد متخلف مجازات شوند.

مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نشستی ضد ایرانی در فرانسه با حضور منافقین با حمایت رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: رژیم آل سعود به دنبال جلوگیری از اشاعه نفوذ ایران درصدد جلوگیری از هم‌پیمان شدن کشورهای آفریقایی با ایران بوده و همین امر نیز نشان از خصومت آنان با ما دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها