قیمت طلا در سطح صرافی های تهران نشان می دهد که قیمت این فلز گرانبها با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش روبرو شده است.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۱
افزایش قیمت‌ طلا  درپی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ، صرافی های بازار طلا یکی از دلایل افزایش حدود 4 هزار تومانی در قیمت هر گرم طلا نسبت به روز پنجشنبه را تاثیر رویداد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می دانند که بر روی بازار های مالی جهان تاثیر گذشته است.

امروز در بازار طلا در پی افزایش نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1315دلار و 50 سنت، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۵۵ هزار تومان، طرح جدید یک میلیون و ۵۶ هزار تومان، نیم سکه ۵۲۸ هزار تومان، ربع سکه را ۲۷۵ هزار تومان و هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار ۱۰8 هزار تومان به فروش رسید.

ابوالفضل اصغری یکی از صرافان بازار دلیل این تاثیر گذاری را روی آوری سرمایه گذاران به سمت خرید طلا در پی ایجاد نا اطمینانی دربازار های مالی و کاهش ارزش برخی از ارزها دانست.

وی بر این باور است که روند افزایشی تا زمان ایجاد ثبات مجدد در بازارهای مالی جهان اطمینان خواهد داشت.

مهرداد رضایی از دیگر صرافان بازار نیز گفت :خبر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک شوک بر بازارهای مالی از جمله بورس اروپا و آسیا وارد کرد هر چند هنوز تبعات این شوک معلوم نیست اما در روزهای آینده مشخص خواهد شد که تاثیر گذاریی این اتفاق بربازار به چه میزان و چه سمت و سویی خواهد بود.

از سوی دیگر محمد کشتی‌آرای رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر نیز گفت: نتیجه همه‌پرسی در بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا شوک شدیدی به بازار طلا وارد کرده است و در روز جمعه قیمت جهانی طلا با 8 درصد رشد تا 1354 دلار افزایش پیدا کرد و قیمت پوند هم به پایین‌ترین سطح خود در 30 سال گذشته کاهش پیدا کرد که این دو موضوع باعث شد تا ارزش دلار بالا رود و این امر باعث شد تا قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر برسد.

وی افزود: این میزان رشد شوکی را به بازارهای مالی وارد کرد، ارزش سهام در بسیاری از بازارهای جهانی دچار نوسان شد، قیمت طلا و سکه هم دیروز در معاملات روز جمعه در کشور، با نوسان شدیدی همراه بود، به طوری که قیمت سکه با 30 هزار تومان افزایش به نسبت اواسط هفته گذشته، به یک میلیون و 56 هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه بیان کرد: سکه نیز در دو سال اخیر تا به حال به این قیمت نرسیده بود و این افزایش نیز بی‌سابقه به شمار می‌رود. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم با سه هزار تومان افزایش از 104 هزار و 400 تومان به 107 هزار و 400 تومان رسید.

وی در رابطه با تاثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت این همه‌پرسی بر بازار طلا و سکه افزود: در اثر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شوکی بر بازارها وارد شده است و موج آن در چند روز آینده ممکن است اثرات مثبت و منفی زیادی داشته باشد.ر حال حاضر نیز شاهدیم قیمت‌ها دربازار داخلی رو به افزایش هستند.

کشتی‌آرا خاطرنشان کرد: اکنون آینده بازار طلا و سکه غیرقابل پیش‌بینی است، زیرا بحث خروج بریتانیا به این زودی انجام نمی‌شود، مسلماً تبعات این خروج و این شوکی که به قیمت‌ها و بازارهای مالی وارد شده است در روزهای آینده مشخص خواهد شد و به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست، کما اینکه پیش‌بینی هم نمی‌شد که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود.

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها