مدیرکل اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: در کمیته امداد امام خمینی (ره) 20 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش هستند که از این تعداد حدود 4500 بیماری خاص و بقیه بیماری‌ صعب‌العلاج دارند و متاسفانه تعداد این بیماران در حال افزایش است.
کد خبر: ۹۰۲۳۶۴

به گزارش فارس، جعفر رحیمی تاکید کرد: در بیماران خاص 36 درصد دیالیزی، 21درصد پیوند کلیه، 19 درصد تالاسمی، 6/16 درصد ام‌اس و 5/5 درصد هموفیلی هستند و حدود 15 هزار نفر نیز بیماران صعب‌العلاج محسوب می‌شوند. وی خاطر نشان کرد: در بیماران صعب‌العلاج 7/26درصد دارای سرطان، 2/17 درصد دچار اختلالات شدید حسی و حرکتی، 5/15 درصد مبتلا به دیابت مزمن هستند و 7/9 درصد بیماری مزمن روانی دارند و بقیه بیماری‌ها نیز کمتر از 3 درصد است.

مدیرکل اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد بیان کرد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) برای افراد تحت پوشش برنامه‌ریزی خاصی صورت گرفته و نیازهای این افراد را شناسایی کرده‌ایم تا بتوانیم هزینه‌های از جیب آنها را برای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به صفر برسانیم.

رحیمی عنوان کرد: در حوزه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز اقداماتی صورت گرفته و داروهای شیمی‌درمانی برای سرطانی‌ها و همینطور داروهایی که مصرف مادام‌العمر دارد بعضا تحت پوشش بیمه نیست و بیمار مجبور است 80 درصد پول دارو را خود پرداخت کند و تحمیل هزینه‌های کمرشکن برای یک بیمار به این شکل آغاز می‌شود.

وی افزود: در بیش از 400 شهر و روستا افرادی به عنوان مدیر درمان، افراد تحت پوشش کمیته امداد را ارزیابی و نسبت به تامین اعتبار هزینه‌های درمانی این افراد اقدام می‌کنند. بعضا برای بیماران سالمندی که دارای مشکلاتی هستند سالانه تا دو میلیون تومان بابت هزینه پوشک پرداخت کرده‌ایم. به گفته رحیمی، بالغ بر 15 هزار نفر از افرادی که زمینگیر هستند شناسایی شده‌اند و ماهانه به خانواده‌های آنها برای نگهداری این بیماران یکصد هزار تومان پرداخت می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها