مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: چرخ گوشت سه انگشت کودک سه ساله اهل سوسنگرد را بلعید.
کد خبر: ۸۹۸۳۸۰
چرخ گوشت ۳ انگشت کودک را بلعید!

به گزارش جام جم آنلاین ، مقصود حق شناس گفت: ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز طی تماسی که از سوی بیمارستان گلستان اهواز برای رها سازی دست دختر بچه ای از درون چرخ گوشت تقاضای کمک و همیاری شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بلادرنگ یک تیم کامل امداد و نجات را با تمامی تجهیزات تخصصی به بیمارستان مذکور اعزام کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: آتش نشانان با حضور در اتاق عمل با صحنه دلخراشی که دختر بچه ۳ ساله به دلیل کنجکاوی های کودکانه و بازیگوشی دست خود را به درون دستگاه چرخ گوشت کرده و دستگاه انگشتان وی را به درون خود کشیده مواجه شدند.

حق شناس بیان کرد: فرمانده تیم اعزام شونده با ضدعفونی کردن دستگاه های برش کاری و جک های هیدرولیک عملیات برش و آزاد سازی انگشتان دست کودک را با حضور کادر درمانی آغاز و پس از گذشت ۳۰ دقیقه تلاش با رعایت نکات ایمنی موفق شدند دست دختر بچه را از درون چرخ گوشت رها کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه به دلیل شدت صدمات وارده سه عدد از انگشتان کودک کاملا قطع شده بود که تلاش کادر درمانی برای پیوند آنها نیز مثمر ثمر نبود.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز یادآور شد: این دختر بچه از اهالی شهرستان سوسنگرد بوده که پس از وقوع حادثه به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شده بود.

حق شناس ابراز تأسف کرد: متأسفانه با وجود توصیه ها و هشدار های فراوان ایمنی مکررا مشاهده می شود که خانواده ها برای استفاده از دستگاه چرخ گوشت آن را با استفاده از سیم سیار به روی زمین و کف اتاق انتقال داده و در معرض دیدگان کنجکاو کودکان از آن استفاده می کنند.

وی توصیه کرد: از خانواده های عزیز استدعا داریم، برای استفاده از چرخ گوشت حتی برای لحظاتی کوتاه آن را خاموش و از دسترس دور و همیشه به کودکان خود خطرات این دستگاه را گوشزد کنند. به منظور کاهش احتمال وقوع حادثه فقط و فقط از دستگاه چرخ گوشت با آرم استاندارد استفاده کنند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها