سارق حرفه‌ای در پوشش صندوقدار، کارت عابربانک مشتریان را می‌گرفت و با فعال کردن رمز دوم، حساب آنها را اینترنتی خالی می‌کرد.
کد خبر: ۸۸۷۹۳۳
صندوقدار خیانتکار حساب مشتریان را خالی می‌کرد

به گزارش جام‌جم ، هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از برداشت غیرقانونی سه میلیون تومان از حساب بانکی خود خبر داد و گفت: من و شریکم حساب بانکی مشترک داریم. دو روز پیش هنگام بررسی موجودی آن مشترکمان متوجه برداشت سه میلیون تومان از آن شدیم. رمز کارت فقط در اختیار ما دو نفر بوده و به شریکم شک دارم.

همزمان با شکایت این مرد، شریک وی برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا فراخوانده شد. او در تحقیقات گفت؛ مدت‌ها است که از این حساب مشترک استفاده نکرده‌ام.ماموران با ردیابی حساب بانکی متوجه شدند، بخشی از این پول به‌صورت اینترنتی به حساب یک فروشنده لوازم خانگی واریز شده است. در این مرحله مرد مغازه‌دار به پلیس فتا فراخوانده شد و گفت: گمان نمی‌کردم پولی که به حسابم واریز شده پول سرقتی است. چند روز پیش مردی با حضور در مغازه‌ام سفارش لوازم خانگی داد و پول آن را اینترنتی به حسابم واریز کرد. او روز بعد دوباره آمد و یکی از کالاها را پس داد و 800 هزار تومان بابت آن دریافت کرد.

ماموران با بررسی پرونده مجرمان سابقه‌دار به سارقی مشکوک شده و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس فتا بازجویی شد و گفت: از چند ماه قبل به عنوان صندوقدار در یک مغازه پیتزا فروشی کار می‌کردم. زمانی که کارفرمایم در مغازه حضور نداشت وانمود می‌کردم که دستگاه کارتخوان مغازه خراب است و باید مبلغ مورد نظر را از دستگاه کارتخوان مغازه کناری برداشت کنم. با این ترفند کارت و رمز آنها را گرفته و از عابر بانک رمز اینترنتی می‌گرفتم. بعد هم حساب را به صورت اینترنتی خالی می‌کردم.

متهم به سرقت اضافه کرد: مدت‌هاست به این شیوه سرقت می‌کنم و برای این‌که دستگیر نشوم پس از مدتی محل کار خود را تغییر می‌دادم. پول‌های سرقتی را به حساب دوستم واریز می‌کردم و او با کارت خودش برای من خرید می‌کرد. او برای این کار از من پول می‌گرفت.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: با اعتراف وی، همدست متهم نیز شناسایی و دستگیرشد.

او نیز در بازجویی پلیسی به همدستی با دیگر سارق پرونده اعتراف کرد. تحقیقات پلیس فتا از این دو نفر برای رازگشایی از دیگر سرقت‌هایشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها