دیروز بازی خوب بسکتبال دانشگاه آزاد و پتروشیمی بندرامام و شادی تماشاگران جنوبی بعد از پیروزی تیم شان دیدنی بود.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۱
سرود پیروزی با لنگه دمپایی /چگونه بازی دو تیم خوب بسکتبال دیدنی تر شد؟

جام جم ورزشی / افشین رضاپور ؛ هواداران تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در یک روز سرد برفی مهمان دانشگاه آزاد در تهران بودند.

جوانانی که از بندرماهشَهر یا معشور همین طور بندرامام خمینی (سربندر) شهرک چمران (جراحی ) شهرک بعثت (ممکو) یا روستاهای دور و نزدیک به این شهرها با چند دستگاه اتوبوس ، خود را به حکیمیه تهران رساندند تا بازی تیم شان را برابر دانشگاه آزاد ببینند.

تشخیص هواداران جنوبی بسکتبال در همان نگاه نخست که وارد تالار دانشگاه آزاد واحد تهران شمال شدند زیاد سخت نبود. حضورجوانان سیه چرده با سردادن اشعاری در حمایت از تیم با لهجه شیرین جنوبی و از مهمتر صدای سنج و دمام که در تالار طنین انداز شد ، توجه همه را به سمت گوشه تالار که برای تماشاگران مهمان اختصاص داده شده بود ، جلب می کرد.

پتروشیمی بندر امام برای بازی بزرگ هفته تماشاگرانی را وارد حکیمیه تهران کرد تا سکوت سنگین بازی های بدون تماشاگر تیم های تهرانی شکسته شود.بر اساس همین جو سنگین در فضای تالارهای تهران شاید تحمل شادی جوانان جنوبی برای خیلی ها دشوار باشد از این رو نتوانند این موضوع را که شادی با افزایش انگیزه و تلاش ورزشکاران ارتباط دارد ، به درستی درک کنند اما باید پذیرفت ، شادی ، لازمه حیات اجتماعی بسکتبال زمخت و عبوس ماست.

یکی از مشکلاتی که بر فضای تالارهای تهران یا شهرهایی که در طول بازی های لیگ برتربسکتبال حاکم و گاه سبب جنجال شده این است که ما متأسفانه به مسئله شادی با دیده تردید و نفی نگاه می کنیم یا پیش از هرگونه شادی تماشاگران ، نخست در پی آنیم چگونه باید با شادی آنها مقابله کرد. ایجاد محدودیت در شادی جوانان با برخوردهای نادرست که متاثر از نگاه های منفی نسبت به شادی های جمعی است یکی از معضلات در ورزش ایران و در واقع پدید آورنده مشکلات بعدی است. در حالی که باید پیش از برخورد و مقابله با هیجانات جوانی ، برنامه ای مشخص در نظر گرفته شود.

جوانان جنوبی که در یک روز برفی به تهران آمده بودند با تماشاگران اراکی و گرگانی و آبادانی و مشهدی که هر بازی تیم شان را در لیگ برتر بسکتبال تماشا می کنند و هورا و فریاد می کشند ، فرقی ندارند روی این اصل باید ابتدا نیازهای آنها را برآورده کرد تا این سرمایه های انسانی در جامعه ، به سمت دیگری سوق داده نشوند و از طرفی باید به تدریج برای نیازهای آنها برنامه ریزی فرهنگی ترتیب داد.

با هزینه های کم برای برنامه ریزی شادی می توانیم از پرداخت هزینه های هنگفت آسیب های ناشی از جنجال ها در امان باشیم. بنابراین با گسترش جشن های پیروزی در سایه توجه به تماشاگران و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی با تعدیل نگاه نتیجه گرا و نه فقط بردمحور مسئولان و مربیان تیم ها، به آنچه در ارتباط با شادکردن تماشاگران فکر می کنیم، عمل کرده ایم . از سوی دیگر شادی تماشاگران سبب افزایش دلبستگی و علاقه بیشتر به تیم شهرشان می شود و انسجام بهتری به وجود می آورد.

دیروز بازی خوب بسکتبال دانشگاه آزاد و پتروشیمی بندرامام و شادی تماشاگران جنوبی در زمین بسکتبال واحد تهران شمال با جوانی که از فرط شادی ، دمپایی خود را در آن شلوغی گم کرده بود ، دیدنی تر شد. ساعت ها سفر تا تهران با برف و پیروزی و شادی بدون دمپایی هم خیلی ارزش دارد. قدر شادی با پای برهنه را باید دانست.عکس ها : علیرضا زینلی خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها