پلی آف لیگ برتر بسکتبال؛

شیمیدر به نیمه نهایی صعود کرد

لیگ برتر بسکتبال در هفته بیست و پنجم

ملاقات بزرگان در جنوب

یک روز بدون تماشاگر در لیگ برتر بسکتبال نشان داد بازی‌ها رونق کافی ندارد و برای رنگ و لعاب لیگی که کیفیت آن از ابتدای فصل زیر سوال است باید تماشاگر را به آن افزود.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۱
ملاقات بزرگان در جنوب

بازی‌های روز دوشنبه لیگ برتر بسکتبال در گرگان بدون تماشاگر برگزار شد، آن هم به خاطر رای کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال که تماشاگران این شهر را تا پایان دور سوم لیگ برتر بسکتبال از تماشای بازی خانگی و غیرخانگی محروم کرده است.

تیم گرگانی در سالن بدون تماشاگر با برتری برابر شهرداری تبریز موقعیتش را بهتر کرد و امروز به آبادان رفت تا دیداری حساس را در این شهر با تیم نفت آبادان برگزار کند.بازی‌های دو تیم در سری بازی‌های رفت و برگشت بی حاشیه نبود و در دیدار دور سوم لیگ برتر هم باید حاشیه‌های ریز و درشت شمال و جنوب را انتظار کشید. نفت که این روزها برخی بازیکنان خود را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد از کمبود بازیکن رنج می‌برد. در سوی دیگر، نوسانات بازی شهرداری گرگان به قدری زیاد است که نمی‌توان نتیجه دیدار دو تیم را در بازی امروز پیش‌بینی کرد.

در مشهد تیم ثامن که به لطف درخشش مهدی شیرجنگ، بازیکن شیرازی خود توانست برد شیرینی را برابر دانشگاه آزاد به دست آورد امروز مقابل تیم نیروی زمینی به میدان می‌رود. تیم نیروی زمینی بازی‌های نزدیک را در لیگ برتر می‌بازد، اما برتری این تیم برابر ثامن در بازی دور برگشت، تیم مشهدی را تهدید می‌کند. تیم ثامن امروز با عرفان نساج پور به فکر تلافی شکست قبلی افتاده تا ثابت کند باخت در آن دیدار اتفاقی بوده است.

شیمیدر با روزهای خوبی که پشت سر می‌گذارد، در تهران از شهرداری تبریز میزبانی می‌کند. شیمیدر در اراک برابر شهرداری این شهر قاطعانه بازی کرد و نتیجه گرفت، بنابراین با شهرداری تبریز که قعرنشین رده‌بندی تیم‌های لیگ برتری است از انگیزه‌های رقابت خود کم نخواهد کرد. تیم تبریزی با نیروی زمینی بر سر ایستادن در مکان هشتم و ورود به پلی‌آف رقابت دارد. از این رو بازی‌های این تیم با حریفان حساس است.

بازی بزرگ هفته را تیم‌های پتروشیمی بندرامام و شهرداری اراک برگزار می‌کنند. تیم جنوبی در بهترین شرایط خود یک روز وسط هفته را استراحت کرد تا آخر هفته به دیدار تیم اراکی برود. پتروشیمی بندرامام در بهترین شرایط قرار گرفته و صدرنشین لیگ برتر بسکتبال تا به اینجاست. حفظ انگیزه رقابت بین بازیکنان در هفته‌های پایانی دور سوم با توجه به این که صدرنشینی تیم جنوبی پایدار بوده، از وظایف مهران شاهین طبع سرمربی تیم است که در این کار تبحر دارد.بهنام یخچالی، ملی‌پوش جوان پتروشیمی بندرامام درباره آمادگی خود و تیم جنوبی می‌گوید: ما برای هر مسابقه آماده هستیم و برنامه‌ریزی مختص برای همان بازی به ما کمک می‌کند. بعد از اتفاقاتی که هفته‌های پیش برای تیم افتاد، استراحت روز دوشنبه به ما کمک کرد با تمرکز و آرامش بیشتری برابر تیم اراکی قرار بگیریم.

شهرداری اراک در بازی‌های رفت و برگشت عملکرد بهتری داشت، اما این روزها از بخت‌هایی که بابت بازی‌های خانگی برایش ساخته شد، درست استفاده نکرد و بازی‌ها را یکی بعد از دیگری در خانه باخت. این تیم توان خود را برای رقابت‌های پلی‌آف حفظ می‌کند، زیرا با این شرایط باید به مکان پنجم بازی‌ها تا پیش از پلی آف امیدوار باشد.

محمد کسایی پور، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری اراک درباره تیمش می‌گوید: شهرداری اراک در این فصل با این که نخستین حضورش را تجربه می‌کند، کار بزرگی انجام داده و پدیده لیگ است. به هر حال در مسابقات طولانی باخت هم اتفاق می‌افتد. ما امروز بازی سختی در خانه حریف داریم و باید با آمادگی کامل به میدان برویم. آنها تیم قدرتمندی هستند و امیدواریم بتوانیم حامد آفاق را هم که مصدومیت جزئی دارد در ترکیب‌مان داشته باشیم.

شیرجنگ: بهتر از قبل شده‌ایم

مهدی شیرجنگ، بازیکن شیرازی تیم ثامن مشهد را باید بهترین بازیکن هفته بیست و چهارم لیگ برتر بسکتبال معرفی کرد که توانست نقش زیادی در پیروزی تیمش برابر دانشگاه آزاد داشته باشد. دوستداران بسکتبال وقتی فینال رقابت‌های جوانان آسیا را در سال 2008 به خاطر بیاورند یاد شیرجنگ می‌افتند که در آن بازی، هشت اقدام موفق سه امتیازی داشت و تیم قزاقستان را از هم پاشید. شیرجنگ در بازی با دانشگاه آزاد 13 امتیاز به دست آورد؛ اما پرتاب‌های سه امتیازی او در بهترین شرایط به ثمر رسید. او می‌گوید: بازی را خیلی خوب آغاز کردیم. هم در دفاع هم در حمله فوق‌العاده بودیم. تعویض‌های حاتمی، سرمربی تیم هم بموقع بود. هر کسی در زمین حاضر می‌شد خوب بازی می‌کرد و همه دست به دست هم دادیم تا این بازی سخت را بردیم. بعد از پنج باخت پیاپی، این برد سخت آن هم مقابل تیم قدرتمند دانشگاه آزاد برای ما بسیار خوب بود.

شیرجنگ درباره شرایط کنونی تیمش می‌گوید: از وقتی حاتمی به تیم ما آمده تمرینات‌مان محکم و جدی‌تر پیگیری می‌شود و شرایط‌‌مان خیلی فرق می‌کند. متاسفانه در چند سال اخیر یکسری بدشانسی‌ آوردم و قراردادهایی بستم که پولم را ندادند. همین موضوع سبب شد بی‌انگیزه شوم و یک سال خداحافظی کردم. امسال با خودم فکر کردم یکسری چیزها حق من است، باید برگردم و به جایگاه خودم برسم. چیزهای زیادی در آن مدت یاد گرفتم که باز هم همان شیرجنگ سابق شوم.

رده‌بندی تیم‌ها

1 ـ پتروشیمی بندر امام: 21 بازی، 17 پیروزی، 4 شکست، 38 امتیاز

2 ـ شیمیدُر تهران: 21 بازی، 15 پیروزی، 6 شکست، 36 امتیاز

3 ـ پالایش نفت آبادان: 21 بازی، 15 پیروزی، 6 شکست، 36 امتیاز

4 ـ دانشگاه آزاد: 22 بازی، 13 پیروزی، 9 شکست، 35 امتیاز

5 ـ شهرداری اراک: 21 بازی، 13 پیروزی، 8 شکست، 34 امتیاز

6 ـ شهرداری گرگان: 22 بازی، 11 پیروزی، 11 شکست، 33 امتیاز

7 ـ ثامن مشهد: 21 بازی، 6 پیروزی، 15 شکست، 27 امتیاز

8 ـ نیروی زمینی: 22 بازی، 3 پیروزی، 19 شکست، 25 امتیاز

9 ـ شهرداری تبریز: 21 بازی، 3 پیروزی، 18 شکست، 24 امتیاز

محمد رضا‌پور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها