مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران اعلام کرد:

جزئیات قرارداد خرید ۱۱۸فروند ایرباس با فرانسه

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران (هما) اعلام کرد: تفاهم نامه اولیه خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس به ارزش ۱۰.۵ میلیارد دلار در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه به امضا رسید.
کد خبر: ۸۷۷۰۵۰
جزئیات قرارداد خرید ۱۱۸فروند ایرباس با فرانسه

به گزارش جام جم آنلاین ، فرهاد پرورش درباره جزئیات قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس توسط ایران با اشاره به اینکه بخش عظیم اعتبار این خرید از طریق فاینانس تامین می شود، افزود: از این ۱۱۸ فروند هواپیما، ۴۵ فروند از خانواده ایرباس ۳۲۰ برای پروازهای داخلی و منطقه ای، ۴۵ فروند ایرباس ۳۳۰ برای پروازهای میان برد و میان برد نزدیک به دور برد، ۱۶ فروند هواپیمای مدرن ۳۵۰ و ۱۲ فروند هواپیما پهن پیکر دوربرد و قاره پیما هستند.

وی یادآور شد: تعدادی از این نوع هواپیماها در حال حاضر در ناوگان شرکت هواپیمایی هما عملیاتی هستند و حق انتخاب با ایران است که چه تعداد از این ۴۵ فروند ۳۲۰ و چه تعداد ایرباس ۳۲۱ باشد و تعیین آن با نظر تخصصی کارشناسان شرکت هواپیمایی هما و نیاز بازار تعیین خواهد شد.

پرورش در معرفی ایرباس ۳۵۰ گفت: این نوع هواپیماها دوربرد محسوب می شوند و بسیار جدید و مدرن هستند که در منطقه تنها یکی دو ایرلاین از این نوع هواپیماها استفاده می کنند.

وی افزود: ۱۲ فروند از این هواپیماها نیز از نوع ایرباس۳۸۰ برای مسیرهای قاره پیما و دوربرد هستند که این تعداد بسته به نیاز کشور قابل تغییر است و تحویل این هواپیماها طی ۴ تا ۵ سال آینده پیش بینی شده اما تحویل این ۱۲ فروند مشروط به فراهم شدن شرایط بازرگانی و توسعه زیرساخت های فرودگاهی کشور برای پذیرش هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ است چرا که این هواپیماها بسیار بزرگ و پهن پیکر هستند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران درباره زمان تحویل این هواپیما از سوی شرکت ایرباس به ایران گفت: تحویل فوری هواپیماهای نو سخت است و کمپانی های سازنده از گذشته برای فروش هواپیما سفارشاتی دریافت کرده اند و در نوبت تحویل خود قرار می دهند.

پرورش افزود: بر اساس وعده شرکت ایرباس، قرار است بین ۵ تا ۸ فروند از این ۱۱۸ فروند هواپیما در سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۱ ماه مانده تا پایان سال میلادی) به ایران تحویل شود.

وی تاکید کرد: این هواپیماها به ناوگان هواپیمایی ایران افزوده می شود که ناوگان قدیمی را از رده خارج و به تناسب، هر سال از سن ناوگان هوایی ایران بکاهیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران با اشاره به اینکه پشتیبانی، تعمیر و نگهداری این هواپیماها در قرارداد اولیه با ایرباس دیده شده است، گفت: خرید هواپیما شامل یک قرارداد اولیه و یک قرارداد خرید است که در این سفر قرارداد اولیه با ایرباس به امضا رسیده که هم برای ایران و هم برای شرکت هواپیما ساز ایرباس تعهدآور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها