بانوی کارآفرین هفتادو دو ساله ایرانی، بزرگترین گاونر ایران را با روش انتقال جنین تولید کرد.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۲
۷۰ بهار عمر، ۵۰ سال تلاش و۳۰ سال نوآوری

به گزارش جام جم نما ، این بانوی کارآفرین از طریق اصلاح نژاد، لقاح مصنوعی وانتقال جنین توانست گاو نر 800 کیلویی را که فقط سه سال سن دارد در دامداری خود در محمد شهر کرج تولید کند.

خانم فلاحی در سن 38 سالگی گاوداری را شروع کرد وبدون هیچ پیشینه ای به فکر تاسیس موسسه دامپروری افتاد.

در همان سال ها بوده که خانه بزرگش در تهران را می فروشد و یک آپارتمان کوچک می خرد و با بقیه پول فروش خانه یک دامداری با هفت گوساله در محمدشهر کرج احداث می کند.

«فلاحی» در مدت کوتاهی که فرصت داشته تا گوساله هایش رشد و سپس تولید مثل کنند در بسیاری از سمینارهای خارجی و داخلی گاوداری صنعتی و تمام دوره های آموزشی دانشگاه ها شرکت کرد.

«ماهرخ فلاحی» در سن 38 سالگی به فکر تاسیس یک دامداری صنعتی می افتد و لقب اولین زن گاودار صنعتی ایران را به خود اختصاص می دهد.

او سال ها معلم بوده و در آستانه بازنشستگی اش به فکر تاسیس یک گاوداری می افتد.

«فلاحی» فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم تربیتی و زبان است و سال ها در این رشته ها تدریس کرده است.

در همان سال های تدریسش به عنوان یکی از دبیران برتر زبان برگزیده عازم کشورهای آمریکا و اسپانیا شد تا دوره خاص آموزش نابینایان با خط بریل را بیاموزد.

بعد از گذراندن این دوره های آموزشی بود که به همراه همکارانش خط بریل را به صورت لاتین آموخت.

حرفه او با سرعت رو به پیشرفت می گذارد و خیلی زود و به صورت تصاعدی تعداد گاوهایش افزایش پیدا می کند بنابراین تصمیم به اصلاح نژاد گرفته و اسپرم های منجمد وارداتی را خریداری و به گاوها تلقیح می کند.

در نتیجه گاوی که در سال نخست بین 18 تا 20 کیلو شیر می داد بعد از آن با اصلاح نژاد 65 کیلو شیر داد.

این نوآوری ها دلایل اصلی موفقیت این زن دامدار کارآفرین محسوب می شود.

اما او از جمله دامدارانی است که محل زندگی و کارش جدا از هم نیست. او هرگز از کارش خسته و دلزده نشده است: «گاهی خودم را با همسن و سال هایم مقایسه می کنم، خوشبختانه به علت تحرک زیادم هنوز از همه آنها سالم تر و قوی ترم.»

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها