هنرمندان و شاعران کشور برای ترویج ورزش و تندرستی به میدان ورزشی آمدند

پا به توپ شدن کلمات مقابل چهره‌ها

کم نیستند ورزشکارانی که افزون بر میادین ورزشی پا به دنیای هنر گذاشته‌اند تا استعداد خود را در این عرصه بیازمایند. هرچند بیشترشان در همان وهله اول متوجه شده‌اند که کارشان چنگی به دل نمی‌زند و از راه نیامده، عطای دنیای هنر را به لقایش بخشیدند و به همان میادین ورزشی اکتفا کردند. اما از آن سو، هنرمندان انگار علاقه چندانی به حضور در میادین حرفه‌ای ورزشی ندارند.
کد خبر: ۸۷۱۳۵۹
پا به توپ شدن کلمات مقابل چهره‌ها

شاید آنها هم احتمال موفقیتشان در این عرصه را نزدیک به صفر می‌دانند. اگر چه گروهی از آنها چند سالی است با راه‌اندازی تیم فوتبال هنرمندان سعی کرده‌اند برای امور خیریه، پابه‌پای ورزشکاران حرفه‌ای در زمین فوتبال بدوند و از گل خوردن و گل زدن ترسی به دل راه ندهند. آنها امیدوارند تا نقشی هر چند کوچک در تشویق جوانان به ورزش داشته باشند.

به گفته سیدجواد هاشمی، بازیگر سینما و تلویزیون، در طول ۱۴ سال گذشته، نزدیک به هزار بازی توسط تیم های هنرمند فعال در سطح کشور برگزار شده است. او درباره بازی‌های اخیر تیم هنرمندان به بازی با تیم شاعران و اهالی رسانه اشاره می‌کند و می‌گوید: رویکرد ما در قالب مسابقات ورزشی رویکرد خیرخواهانه است. این افتخار بزرگی برای تیم هنرمندان است که برای حضور در این مسابقات دعوت می‌شود و برگزاری چنین مراسمی جدای از برد و باخت، امری نیک و انسانی است.

اعتیاد و شبکه‌های اجتماعی دشمنان ورزش

عبدالجبار کاکایی که در دیدار روز گذشته تیم هنرمندان و شاعران، کاپیتان شاعران بود، اعتیاد و گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی را از آسیب‌های جدی جامعه ما بر‌شمرد که آنها را از ورزش و سلامتی دور می‌کند.

به باور او، در این شرایط، گروهی که چهره‌اند و مورد پذیرش جوانان، اگر به‌عنوان ورزشکار در فضاهای ورزشی حاضر شوند دیگران نیز به تأسی از آنها به حضور در چنین فضاهایی تشویق می‌شوند: «هدف ما هم بیشتر الگو دادن به جوانان است. این که نشان دهیم ما برای ورزش وقت می‌گذاریم و رسیدن به یک جایگاه فرهنگی و هنری ممانعتی با آن ندارد.»

او به دیگر فعالان شاخه‌های هنری و فرهنگی نیز توصیه می‌کند به صورت مداوم در چنین برنامه‌های ورزشی حضور داشته باشند تا این حرکت به یک الگو تبدیل شود.

کاکایی به بحث تبلیغات نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: متاسفانه برای این بازی‌ها تبلیغاتی صورت نمی‌گیرد تا جایی‌که ما فکر می‌کردیم این مسابقات رسمی نیست. البته از چگونگی انجام تبلیغات این بازی‌ها نیز اطلاعی ندارم ولی امیدوارم نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی از این برنامه‌ها حمایت کنند.

به باور این شاعر و ترانه‌سرا، انجام این امور به شکل فردی نمی‌تواند تاثیر چندانی در جامعه داشته باشد: «تشکل‌هایی باید در این زمینه‌ها به وجود آید تا شاهد تاثیرگذاری بیشتر باشیم. برای مثال ما در روزهای پایانی مانده به بازی به دنبال فوتبالیستی می‌گشتیم که دستی هم در شعر داشته باشد، درحالی‌که یک تشکل یا نهاد راحت‌تر می‌تواند این افراد را جذب کند و امور تبلیغاتی مسابقات را نیز به‌عهده گیرد.»

فرهنگ‌سازی نیاز به حمایت دارد

پندار اکبری، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به این که هنرمندان حاضر در این تیم ورزشکاران حرفه‌ای نیستند و نباید انتظار بالایی از آنها داشت، به جام‌جم می‌گوید: هدف ما از این اقدام فعالیت در مراسم‌ خیریه و فرهنگ‌سازی در این عرصه است. همچنین تلاش می‌کنیم توجه جوانان را به ورزش جلب کنیم و از سوی دیگر سعی در ترویج شعار «مهربانی» داریم که بر پیراهن تیم هنرمندان درج شده است.

او معتقد است هنرمندان ظرفیت‌های زیادی برای ترویج تندرستی و توسعه ورزش در جامعه دارند ولی این امر نیاز به حمایت و تبلیغات دارد. به گفته اکبری،تیم هنرمندان مانند تیم‌های حرفه‌ای نیاز به بودجه‌های کلان ندارد. همین‌که زمین تمرینی در اختیار آنها گذاشته شود و لوازم اولیه مانند لباس برای آنها فراهم شود، کافی است، ولی برای جذب مخاطبان نیاز به تبلیغات و حمایت گسترده نهادها و رسانه‌هایی چون رسانه ملی است.

او با بیان این که اطلاع‌رسانی درباره بازی تیم هنرمندان از طریق شبکه اجتماعی خود هنرمندان صورت می‌گیرد، درخواست می‌کند که رسانه‌ها توجه بیشتری به اطلاع‌رسانی در این زمینه داشته باشند و حمایت‌ها از این تیم مقطعی نباشد.

یک پرسپولیسی کار را تمام کرد

اگر چه تیم هنرمندان با فراز و فرودهای زیادی همراه بود اما امسال همراه 31 تیم دیگر از جمله تیم شاعران کانون زمستان در جام سفیر شرکت کرده‌اند؛ جامی که توسط مؤسسات خیریه فعال در زمینه مدرسه‌سازی برگزار می‌شود. اما شاید رویارویی تیم‌های شاعران و هنرمندان مهم‌ترین بازی این جام باشد که در سالن دانشگاه تربیت‌مدرس برگزار شد. نیمه اول این بازی یک هیچ به سود تیم شاعران تمام شد، اما حضور مهدی شیری، بازیکن سابق تیم پرسپولیس کفه ترازو را به نفع هنرمندان سنگین کرد و سرانجام تیم هنرمندان موفق شد با حساب 5 بر 2شاعران را شکست دهد.

کمیل انتظاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها