توئیت‌نویس و فعال مشهور سعودی که به افشای پشت پرده رژیم آل سعود می‌پردازد، ابعاد جدیدی از زندگی شخصی محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی را فاش کرده است.
کد خبر: ۸۶۷۴۷۶
سرگرمی جالب بن سلمان

به گزارش جام جم آنلاین، مجتهد فعال و توئیت‌نویس مشهور سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر فاش کرد محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی بیشتر اوقات خود را به بازی "پوکر" سپری می‌کند و ماموریت‌های اداره وزارت دفاع و دربار پادشاهی را به دو فرد نزدیک به خود واگذار کرده است.

مجتهد نوشته است محمد بن سلمان چند ماه پیش، با بازی "پوکر" آشنا شد و در این بازی به مهارت رسید به طوری که روزی 6 ساعت را در کنار دوستانش و در راس آنها ترکی آل الشیخ، پوکربازی می‌کند.

فعال افشاگر سعودی افزود بن سلمان چنان غرق در بازی پوکر شده که انسان با دیدن بازی وی گویی یک صحنه آمریکایی را می‌بیند،‌چرا که وی شورت ورزشی برای انجام این بازی می‌پوشد و با همبازیان خود برای انجام این بازی شرط بندی می‌کنند که مبلغ آن به یک میلیون ریال سعودی می‌رسد.

مجتهد افزود بن سلمان به سبب سرگرم شدن به پوکر، در محل کار خود در وزارت دفاع و دربار پادشاهی خیلی کم حاضر می‌شود و مدت حضورش اندک است و بیشتر پرونده‌ها را به مساعد العیبان و عصام بن سعید وزیران مشاور و نزدیک به خود موکول کرده است.

مجتهد گفت بن سلمان با وجود سرگرم شدن به بازی پوکر همچنان بر تصمیم‌گیری پدرش سلمان بن عبدالعزیز مسلط است و بیشتر امور حکومت در قبضه وی است و توانسته است به خوبی بن نایف(ولیعهد) را منزوی کند.

«زهران علوش» مهره معدوم تروریست سعودی ها در سوریه

سرکرده گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام به عنوان یکی از مهره های اصلی عربستان سعودی در سوریه امروز( جمعه ) در جریان بمباران هوایی کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، زهران علوش تروریست وهابی کهنه کار مورد حمایت عربستان سعودی و آمریکا، دیروز در حالی که منطقه ای در غوطه شرقی در نشستی از فرماندهان تروریست های تحت فرمان خود شرکت کرده بود، در بمباران هوایی به همراه تعداد دیگری از تروریست ها کشته شد.

براساس این گزارش دراین نشست سرکردگان جیش الاسلام و جنبش احرار الشام حضور داشتند که همگی آنان به دلیل شدت بمباران کشته شده اند.

زهران فرزند شیخ عبدالله علوش از مفتیان سلفی سوریه است که اکنون درعربستان سعودی زندگی می کند.

او در دانشکده حقوق دانشگاه دمشق و دانشگاه اسلامی مدینه تحصیل کرد و از سال 2009 در سوریه زندانی بود. زهران در سال 2011 سه ماه پس از آغاز درگیری ها درسوریه با عفو عمومی به همراه هزارو 500 نفر دیگر از سلفی های سوریه از زندان آزاد شد.

زهران که همواره با محافل وهابی و دستگاههای امنیتی عربستان سعودی ارتباط داشت و درهمین حال فعالیت های اقتصادی مشترکی با سعودی ها در کارنامه خود ثبت کرده بود ، پس از آزادی از زندان ارتباط خود را با ریاض توسعه داد و به توصیه سعودی ها گروه تروریستی لواء الاسلام که بعدها به جیش الاسلام تغییر نام داد را با حمایت مستقیم "بندر بن سلطان" رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان تأسیس کرد.

بندر امیدوار بود که با نیروهای وهابی علوش بتواند نظام سوریه را سرنگون کند و وارد دمشق شود؛ اما این رؤیای او هیچگاه به واقعیت نپیوست.

برخی گزارش ها حاکیست که زهران علوش از زمان آغاز حملات تروریستی به مناطق مختلف سوریه ، با چندین بارسفر مخفیانه به عربستان سعودی، دهها میلیون دلار کمک نقدی سعودی ها را مستقیما از آنان دریافت و زیر نظر سرویس اطلاعاتی عربستان به فعالیت می پرداخت.

آسیب های انهدام جنگنده روسی توسط ترکیه

صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه در پاسخ به انتقادات درباره سفرش به مسکو به خصوص از سوی دولت ترکیه گفت: اگر آنها تنها یک مزیت و امتیاز به وجود آمده از انهدام جنگنده روسی توسط ترکیه را اعلام کنند، من عذرخواهی خواهم کرد.

به گزارش روزنامه حریت، دمیرتاش اضافه کرد: میلیونها نفر پس از این حادثه قربانی شدند؛ آنهایی که با روسیه تجارت کرده و در واردات و صادرات با این کشور همکاری می‌کردند؛ دانشجویان و کارگرانی که برای تحصیل و کار به روسیه رفته بودند.

وی ادامه داد: حزب دموکراتیک خلق به دنبال کاهش تنش‌ها میان روسیه و ترکیه است.

دمیرتاش در ادامه خطاب به اعضای حزب عدالت و توسعه اضافه کرد: ما یک حزب اپوزیسیون هستیم. اگر ما تصور می‌کردیم که حزب شما تمام امور به درستی انجام می‌دهد، در این صورت عضو حزب شما می‌شدیم.

هم چنین وی در سخنرانی خود در روز جمعه در پارلمان ترکیه گفت: ما برای اعلام مطالبات حزب اتحاد دموکراتیک به مسکو نرفته بودیم. من و هیات همراه به نمایندگی از این حزب آنجا نبودیم. ما در آنجا در این باره بحث و گفت‌وگو کردیم که چگونه می‌توان بحران سوریه را حل کرد. مردم سوریه باید سرنوشت خودشان را تعیین کنند. نباید هیچ گونه تحمیل از خارج سوریه انجام گیرد.

ویزای تقلبی و سرگردانی ایرانیان در عراق

نماینده سازمان حج و زیارت در عراق از سرگردانی برخی زائران کشورمان در فرودگاه های عراق به دلیل تقلبی بودن ویزایشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، مصطفی قاسمی افزود:طی روزهای گذشته شاهد چندین مورد سرگردانی و بلاتکلیفی زائران ایرانی در فرودگاه های نجف و بغداد بوده ایم که متاسفانه ویزای آنان از مراجع غیر معتبر صادر و این افراد پس از ورود به عراق متوجه تقلبی بودن ویزای خود شده و سرانجام به کشور بازگردانده شده اند.

وی افزود: برخی افراد سودجو در ایام اربعین و به دلیل تقاضای زیاد زایران ایرانی به صدور ویزای تقلبی رو آوردند که به نظر می رسد این اقدام غیر قانونی همچنان ادامه دارد.

قاسمی از هموطنانی که قصد سفر به عراق را دارند خواست در اخذ ویزا دقت کنند و از طریق مراجع معتبر و دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت برای این کار اقدام کنند تا هنگام ورود به عراق دچار مشکل نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها