وزارت آثار باستانی مصر از پایان نخستین مرحله طرح اکتشافی در اهرام این کشور با استفاده از تکنولوژی مدرن خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۴۱۸
کشف عجایب جدید در اهرام مصر
اهرام مصر یکی از نمادهای تمدن این کشور و از عجایب هفت گانه دنیا است که هنوز اسرار آنها برای دانشمندان باستان شناس معما است.
با تکیه بر تکنولوژی تصویربرداری حرارتی، پرتو نگاری و تصویربرداری سه بعدی که در چارچوب طرح وزارت آثار باستانی مصر، دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره و آکادمی حفظ میراث و ابتکار در پاریس انجام شد، در قسمت شرقی هرم خوفو سه سنگ کشف شد که دارای انرژی گرمایی هستند.
هانی هلال استاد دانشگاه و یکی از ناظران این طرح گفت: با معین کردن چند نقطه و به کارگیری تکنولوژی تصویربرداری طولانی مدت که به صورت 24 ساعته و به مدت یک سال انجام شد، به نتایج جدیدی رسیده ایم.
این طرح که در آن از تکنولوژی جدید و بی ضرر استفاده می شود و تا پایان سال 2016 ادامه دارد، با کمک یک کارگروه فرانسوی به بررسی داده ها و فرضیه ها می پردازد.
کلیمنت ایبارا پژوهشگر فرانسوی در این زمینه گفت: وقتی در همه جای یک سازه از یک نوع ماده استفاده شده باشد باید هنگام تصویربرداری حرارتی شکل و ترکیب مشابهی به دست بیاید، اما وجود تفاوت گرمایی بین قسمت های مختلف چیزی غیرطبیعی است.
طرح اکتشاف اهرام در چهار هرم خوفو و خفرع در جیزه و هرم منحنی و هرم قرمز در دستور کار است، تا پژوهشگران با جستجوی بخش هایی که در آنها کشف نشده به فهم بهتری از طرح معماری و کیفیت بنا برسند.
منبع: شبکه العالم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها