جام جم ورزشی: آناستازی بالاخره سرمربی تیم ملی والیبال شد یا نه؟! حضور او قطعی به نظر می رسد اما هنوز نیامده انتقادها شروع شد.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۳
والیبال به وقت عالیجناب آندره آناستازی

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، آندره آناستازی برای اینکه سرمربی تیم ملی والیبال ایران شود لوزانو را پشت سر گذاشت. او را اکنون جانشین کواچ می دانند، کواچی که هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی والیبال با او ارتباط خوبی نداشتند.

حالا آناستازی در راه است. یک مربی برجسته و مشهور که اصلا نمی توان پیش بینی کرد بازیکنان تیم ملی این جرات را به خود راه بدهند که از وی حرف شنوی نداشته باشند. آناستازی با کوهی از تجربه و افتخارآفرینی کاریزمای بسیار قدرتمندی دارد اما همین مربی از همین الان برای والیبال ایران یک چالش بزرگ ایجاد کرده است.

بسیار ادعا دارند او یک مربی پروازی خواهد بود و نمی تواند به صورت دائم در کنار تیم باشد ، موضوعی که اکنون مورد انتقادات کارشناسان والیبال است هر چند در این میان برخی از کارشناسان نظر دیگری دارند. اما پروازی بودن این مربی به هیچ عنوان از سوی فدراسیون تایید نشده است.

جمشید حمیدی کارشناس خبره والیبال ایران و جهان در این رابطه به سایت جام جم ورزشی گفت: گزینه هایی که فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی در نظر گرفته جز بهترین ها هستند. اکنون که آناستازی ایتالیایی قرار است زیر بال و پر تیم ملی والیبال را بگیرد فدراسیون نباید بر سر چند روز دیر و زود آمدن این مربی چک و چانه بزند.

وی با اشاره به انتخاب سیچلوی آرژانتینی به عنوان یکی از مربیان تیم ملی گفت: سیچلو هم بازیکنان ما را می شناسد و هم والیبال ما را. با این حساسیت هایی که به وجود آمده است حضور سیچلو بر روی نیمکت تیم ملی والیبال می تواند به ضرر ما باشد. سیچلو خوب تمرین می دهد اما کسی باید روی نیمکت تیم ملی والیبال بنشیند که کاریزمای لازم را داشته باشد.

این کارشناس والیبال افزود: تیم ملی والیبال از نظر تاکتیکی دچار زوال شده است. این تیم کسی را می خواهد که از نظر شان و منزلت مورد احترام بازیکنان باشد. فدراسیون والیبال باید وسواس را کنار بگذارد به خصوص حالا که جامعه والیبال بر روی آناستازیا تاکید دارد. او تنها کسی است که می تواند جای خالی ولاسکو را پر کند. همه چیز بستگی به فدراسیون والیبال دارد که چگونه ما را حمایت می کنند و شرایط خطیر والیبال ملی ما را چگونه درک می کند.

وی خاطرنشان کرد: بازیکنان در زمان کواچ به شدت دچار سردرگمی شدند و اعتماد به نفس خود را از دست دادند. بازیکنان در واقع به نوعی اشباع شدند . سیچلو می تواند اکنون روی مهارت های فردی و تاکتیکی بازیکنان کار کند اما کار تیمی نیازمند حضور آناستازی است. ما نباید به خاطر چند روز تاخیر این مربی بزرگ را از دست بدهیم.

آناستازی می آید یا نه؟

همانطور که این کارشناس برجسته والیبال تاکید کرد اکنون مشکل بر سر چند روز دیر آمدن این مربی به ایران است و گویا اصلا مبحث پروازی بودن وی در میان نیست. در شرایطی که تا اردیبهشت ماه یعنی زمان برگزاری رقابت های انتخابی المپیک زمان زیادی باقی نمانده است هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال و مربی جدیدش مشخص نشده است. این تیم به المپیک می رسد؟

هیلدا حسینی خواه/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها