آژانس فضانوردی آمریکا اعلام کرد «سیارک ۲۰۱۵ TB۱۴۵» که به واسطه ساختار ظاهری متفاوتش نسبت به سایر سیارکها به نام «جمجمه انسان» معروف شده در حال عبور از فاصله ای نزدیک به زمین است.
کد خبر: ۸۵۱۳۵۴
«جمجمه انسان» از کنار زمین عبور کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، اخترشناسان سراسر جهان از مدتها پیش خود را برای این رویداد دیدنی آماده کرده بودند. رصد عبور این سیارک از نزدیکی زمین از نیمه شب جمعه تا اوایل صبح شنبه (امروز) ادامه داشته و همچنان نیز ادامه دارد.

گروهی از اخترشناسان رصدخانه «Arecibo» واقع در پورتوریکو عبور این سیارک از فاصله ۴۸۲ هزار کیلومتری زمین را به تصویر کشیدند.

در این تصویر دیده می شود که سیارکی با سطحی غیرطبیعی و نامتوازن از کنار زمین عبور می کند. با دقت در این تصویر به خوبی مشاهده می شود که فرورفتگی هایی در این سیارک وجود دارد که تصویر کلی یک جمجه انسان را تداعی می کند.

جیمز ریچاردسون از دانشمندان گروه رادار سیاره ای «Universities Space Research Association» گفت: مشخصه های تاریک و روشن این سیارک نشان از وجود بی نظمی های ساختاری در آن دارد.

دانشمندان رصدخانه «Arecibo» طی ۴۰ دقیقه رصد این سیارک موفق به ثبت تصاویر راداری از آن شدند.

این سیارک درحالی از فاصله ای معادل یک سوم مسافت زمین تا ماه عبور کرد که دانشمندان ابعاد آن را فراتر از تصوراتشان یعنی ۶۰۰ متر تخمین زده اند.

همچنین اعلام شده که سیارک ۲۰۱۵ TB۱۴۵ در هر ۵ ساعت یک بار دور خود می گردد.

این سیارک اول اکتبر سال جاری میلادی و با استفاده از رصدخانه «Pan-STARRS ۱» دانشگاه هاوایی شناسایی شد.

عبور این سیارک از فاصله نزدیک به زمین، درحالی که با سرعت ۱۲۶ هزار کیلومتر در فضا حرکت می کند در نوع خود منحصربفرد عنوان شده و تا سال ۲۰۲۷ نمونه مشابه دیگری روی نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها