رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: حاکمان عربستان، در کنار اشتباه تجاوز به یمن، اخیراً با تأیید حکم اعدام آیت‌الله نمر اشتباه تاریخی دیگری را مرتکب شد‌ه‌اند که مطمئناً تاوان بدی برای آن خواهند پرداخت.
کد خبر: ۸۵۰۷۰۵
اعدام شیخ نمر ال سعود را به سرنوشت رژیم پهلوی دچار می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اقشار مختلف مردم استان همدان و جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی این استان به سوابق اسلامی، شیعی و انقلابی مردم استان همدان در مقاطع مختلف تاریخ ایران و به ویژه در زمان مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم متدین این استان، از اولین گروه‌های مردمی بودند که جرقه‌ی انقلاب را زدند و تا پایان مبارزه و حتی پس از پیروزی و در زمان تثبیت، دفاع مقدس، سازندگی و تداوم آن، نقش خویش را به خوبی ایفا کردند.

وی در بخشی از سخنان خویش به خامی‌های حاکمان فعلی عربستان در سیاست داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: حاکمان عربستان، در کنار اشتباه تجاوز به یمن، اخیراً با تأیید حکم اعدام آیت‌الله نمر اشتباه تاریخی دیگری را مرتکب شد‌ه‌اند که مطمئناً تاوان بدی برای آن خواهند پرداخت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اعلام حکم اعدام آیت‌الله نمر در زمان حاکمیت ملک عبدالله و درخواست خویش از ملک عبدالله و قبول ایشان اشاره کرد و افزود: اجل به ملک عبدالله فرصت نداد و حاکمان امروز که نشان دادند، ناپخته و خام عمل می‌کنند، دارند دست به اقدامی می‌زنند که شبیه اقدام رژیم پهلوی، پایه‌های آنان را سست می‌کند.

هاشمی، آیت‌الله نمر را شخصیتی بزرگوار، مجاهد، دوست داشتنی و معتقد اصیل به عقاید دینی توصیف کرد و خاطرنشان کرد: هزاران مرید آیت‌الله نمر ساکت نمی‌نشینند.

وی با تأکید بر این نکته که «انتظار می‌رود، حاکمان وهابی عربستان این اشتباه تاریخی را مرتکب نشوند»، گفت: آیت‌‌الله نمر یک فرد است، اما تنها نیست و یک امت پشت سر ایشان است که یک ذره هم از عقاید خود دست بر نمی‌دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به انفجار چند مسجد شیعیان در شرق عربستان و اخیراً تکرار آن انفجارها در جنوب این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حتی اگر این اقدامات کار داعش هم باشد، جای نگرانی دارد.

هاشمی با تأکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت جهان اسلام، گفت: اگر حاکمان عربستان دست از رفتارهای عجولانه و کینه‌توزانه بردارند و عاقلانه رفتار کنند، ایران حاضر است در جهت تقویت امنیت منطقه و برگشتن ثبات سیاسی و امنیتی به جهان اسلام همکاری و کمک نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان خویش در پاسخ به نگرانی بعضی از حاضران در خصوص انتخابات اسفندماه، اظهار داشت: همه باید مواظب باشیم و کسی که ایران، انقلاب، امام و آرمان‌های شهدا را دوست دارد، نباید کارهای تندی کند که مردم نا امید شوند و باید فضایی درست نماییم که مردم، گروه‌ها، احزاب، تشکیلات و جناح‌های مختلف در فضایی دوستانه و عاقلانه، رقابتی جدی نمایند تا هر چه اکثریت مردم می‌خواهند، از صندوق‌های رأی بیرون بیاید.

وی با تأکید بر این نکته که رضایت جامعه از نتیجه انتخابات برای تداوم توسعه و تغییر نگاه بین‌المللی به ایران ضروری است، گفت: ما برای انتخابات با قانون سروکار داریم که حتی اگر مواردی را هم قبول نداشته باشیم، باید مراعات کنیم که قانون‌گریزی و قانون ستیزی در هر شرایطی پسندیده نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان آخرین جمله در این دیدار تأکید کرد: تبلیغات انتخابات باید صحیح و سالم باشد تا اکثریت مردم رأی خود را اعلام کنند که امنیت ایران در غوغای نا امنی منطقه تداوم یابد، شرایطی که دنیا را متعجب کرده که چگونه مردم و خیل جوانان تحصیلکرده در شرایط تحریم با امید آینده‌ای بهتر از انقلاب و کشور خویش دفاع می‌کنند که البته همه این شرایط به برکت خون شهیدان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها