بیانیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حماس در خط مقدم مبارزه و مقاومت ضدصهیونیستی فلسطین است

موضوع تنش و درگیری در قدس و سرزمین‌های اشغالی موضوع تازه‌ای نیست که به امروز و دیروز مربوط باشد. از زمان اشغال این اراضی به دست صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها از هر فرصتی برای بیان مخالفت خود با این اشغالگری استفاده می‌کنند و امیدوارند روزی این ظلم به پایان برسد.
کد خبر: ۸۴۶۱۶۴
بوی انتفاضه سوم می آید

به گزارش جام جم آنلاین، نوع واکنش صهیونیست‌ها نیز در تمام این سال‌ها یکسان بوده و تنها در گذر زمان بر میزان خشونت آن افزوده شده است. نظامیان صهیونیست هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند هتک حرمت‌ مسجد الاقصی از سوی آنان چنان آتشی در جان فلسطینی‌ها بیندازد که حال بسیاری از شنیده شدن صدای انتفاضه سوم سخن بگویند.

مثل تمام دفعات گذشته این‌بار نیز صهیونیست‌ها بودند که آتش درگیری و آشوب را در کرانه باختری و قدس روشن کردند. ماجرا از آنجا آغاز شد که نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان به بهانه اعیاد یهودی‌ وارد مسجد الاقصی شده و دست به تخریب گسترده این مکان مقدس زدند. پس از آن بود که اعتراض و عصبانیت فلسطینی‌ها از این هتک حرمت با گذشت زمان شعله‌ور تر شد و همچنان در حال افزایش است.

وقتی پای دفاع از سرزمین و هویتت در میان باشد، دیگر زن و مرد و کودک و سالمند بودن فرقی ندارد. یکی از نکاتی که طی چند هفته اخیر در تظاهرات فلسطینی‌ها به چشم می‌خورد، حضور چشمگیر زنانی است که این‌بار بر خلاف دفعات گذشته در خط نخست اعتراض‌ها قرار دارند. برایشان هم مهم نیست با سنگ و کوکتل مولوتف به نبرد صهیونیست‌ها بروند یا عملیات شهادت‌طلبانه.

در کنار سرکوب‌های وحشیانه نیروهای نظامی صهیونیست، فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و اراضی اشغالی باید هر روز با خشونت شهرک نشینانی روبه‌رو باشند که در سایه حمایت نظامیان این رژیم از هیچ خشونتی فروگذار نمی‌کنند. طی چند هفته گذشته آنها با تکیه به ادعای واهی مسلح بودن فلسطینی‌ها به سلاح سرد، با انواع و اقسام سلاح‌ها در خیابان‌های فلسطین گشت می‌زنند تا در ثبت جنایت از نظامیان رژیم خود عقب نیفتند.

علاوه بر کرانه باختری، طی چند روز گذشته جنگنده‌های صهیونیست بارها مناطقی از غزه را نیز آماج حملات خود قرار دادند. یکی از این حملات خانه‌ای را هدف قرار داد که مادری باردار با هزار امید و آرزو در کنار دختر دو ساله‌اش زندگی می‌کرد. آن موشک نحس، هم پایانی بر تمام رویاهای کودکانه رهاف حسن دو ساله بود و هم مادری که انتظار فرزندی دیگر را می‌کشید.

پس از انجام چند عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی علیه نیروهای صهیونیست و شهرک‌نشینان، این نیروها روش جدیدی را برای سرکوب در پیش گرفتند. آنها با حمله به خانه عاملان این چند عملیات و تخریب آن، سعی داشتند به زعم خود از فلسطینی‌ها انتقام بگیرند؛ اما فراموش کردند مقاومت و امید به آزادی بیت‌المقدس نه در سنگ و خشت‌های فلسطین بلکه در دل تک تک مردم این منطقه جای دارد.

وقتی در درگیری فردی مصدوم می‌شود و روی زمین می‌افتد، همه منتظر رسیدن آمبولانس‌ و تیم‌های امدادی هستند. اما این قانون در جایی که صهیونیست‌ها بر آن تسلط دارند چندان عملی نمی‌شود و حتی مجروحان باید خود را آماده خطرات و خشونت‌های بیشتر کنند.

برایشان فرقی ندارد هدفشان مرد باشد یا زن، فقط کافی است احساس خطر کنند و سپس حتی از پشت سر نیز آنها را هدف قرار می‌دهند. این اتفاق برای هدیل الهشلمون دختر 18 ساله فلسطینی افتاد. زمانی که او قصد داشت از محل ایست بازرسی در ورودی خیابان شهدا در مرکز شهر الخلیل عبور کند، نظامیان صهیونیست تصور کردند قصد حمله به آنها را دارد و به سرعت از پشت سر او را زخمی کردند. البته این پایان جنایتشان نبود زیرا با ممانعت از ورود آمبولانس‌ها تا چند ساعت باعث شدند وقتی او به بیمارستان برسد به‌دلیل خونریزی شدید شهید شود.

حسین خلیلی

بین الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها