ایتالیایی‌ها که تکان دادن دست‌هایشان هنگام حرف زدن و ژست خاصشان به وقت واکنش نشان دادن به یک واقعه بسیار شناخته شده است، آشپزهای معروفی هم هستند. غذاهای فست‌فود ایتالیایی، نه‌تنها در اروپا، بلکه در سراسر جهان علاقه‌مندان بسیاری دارد.
کد خبر: ۸۳۸۷۴۸
یک فست‌فود لذیذ ایتالیایی

چرا راه دور برویم! در همین تهران خودمان، پیتزاهای به سبک ایتالیایی و پاستاهای متنوع در کافه‌ها و رستوران‌ها عرضه می‌شود که سلیقه‌‌های مختلف را جذب می‌کند. شاید هنگام نگاه کردن به فهرست غذاها، چشمتان به نام فتوچینی آلفردو خورده باشد. فتوچینی که در زبان ایتالیایی به معنای روبان‌های کوچک است، نوعی پاستای ایتالیایی است که به شکل نوارهای صاف و ضخیم درست می‌شود. بعد از آبکش کردن پاستا، سسی غنی به نام سس آلفردو را که شامل کره، پنیر پارمزان، خامه زیاد و فلفل سیاه است به آن اضافه می‌کنند.

گرچه فتوچینی با کره و پارمزان اولین‌بار در کتاب آشپزی به جامانده از قرن 15 میلادی ذکر شده، اما فتوچینی آلفردو در سال 1908 توسط آشپزی به نام آلفردو دی لیو تهیه شد. شهرت این غذای لذیذ بسرعت در کشورهای مختلف پیچید به‌طوری که اکنون فتوچینی آلفردو یکی از غذاهای پرطرفدار در آمریکای شمالی به‌شمار می‌رود.

چمدان (ضمیمه پنجشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها