انتشار خبر بازگشایی سفارت انگلیس در تهران در روز یکشنبه آینده با حضور 'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه این کشور، بازتاب گسترده ای در رسلنه های مهم بین المللی داشت.
کد خبر: ۸۲۷۸۳۹
بازتاب بازگشایی سفارت انگلیس در تهران در رسانه های بین المللی

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در این باره نوشت: انگلیس و ایران یک گام مهم برای ازسرگیری روابط کامل دیپلماتیک در روز یکشنبه با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران بر خواهند داشت.

این روزنامه افزود: فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس قرار است برای بازگشایی سفارت این کشور که در سال 2011 میلادی بسته شد به تهران سفر کند.

فایننشال تایمز نوشت: این اولین سفر یک وزیرخارجه انگلیس به ایران بعد از سفر 'جک استراو' وزیر خارجه وقت در سال 2003 میلادی و دومین سفر از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی به شمار می آید.

روزنامه دیلی تلگراف نیز با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران همزمان با دیدار هاموند از ایران افزود: هاموند اولین وزیر خارجه انگلیس است که در 12 سال گذشته از ایران دیدار می کند .

این روزنامه نوشت: انتظار می رود که هاموند پرچم انگلیس را در سفارتخانه این کشور در تهران بعد از گذشت چهار سال، یعنی از نوامبر سال 2011 میلادی بار دیگر برافراشته سازد.

روزنامه ایندیپندنت نیز با اشاره به بازگشایی سفارت انگلستان در تهران بعد از چهار سال بسته بودن، نوشت: هاموند اولین وزیر خارجه انگلیس است که در بیش از یک دهه گذشته به ایران سفر می کند.

این روزنامه نوشت: سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران در روز یکشنبه آینده بازتابی از گسترش سریع مناسبات میان تهران و غرب به شمار می آید .

گاردین نیز نوشت: «بازگشایی سفارت انگلیس در تهران همزمان با گرم شدن روابط ایران و غرب به دنبال توافق میان ایران و پنج به علاوه یک در مورد برنامه هسته ای ایران صورت می گیرد».

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع دیپلماتیک انگلیس که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که فیلیپ هاموند برای بازگشایی سفارت این کشور به تهران می رود.

رسانه های پاکستان روز جمعه خبر بازگشایی قریب الوقوع سفارت انگلیس در تهران و سفارت ایران در لندن را مورد توجه قرار دادند و این اقدام را یکی از نتایج 'برجام' عنوان کردند.

روزنامه انگلیسی زبان داون نوشت: یکی از مقامات رسمی وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که انگلیس و ایران قرار است به زودی سفارتخانه های خود را در پایتخت های یکدیگر بازگشایی کنند.

روزنامه اکسپرس تریبیون هم در گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که هم اکنون همه کشورهای اروپایی با ایران روابط دیپلماتیک دارند و علاقمند هستند تا بار دیگر روابط و مناسبات تجاری خود را با این کشور به اوج برسانند.

همچنین روزنامه های نیشن، بیزنس رکوردر و نیوز مطالب مشابهی در خصوص این خبر بازتاب داده اند.

خبر مربوط به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران که دیروز(پنجشنبه) رسانه های انگلیسی اقدام به انتشار آن کردند، امروز(جمعه) با بازتاب در رسانه های چین، به عنوان یکی از نتایج توافق وین نام برده و اعلام شده که لندن بهبود روابط خود با تهران را در دستور کار قرار داده است.

روزنامه های «چاینا دیلی»، «مردم»، «تارنمای چاینا ارگ»، «گلوبال تایمز»، «خبرگزاری شین هوا» و «تلویزیون مرکزی چین» از جمله رسانه های مطرح چین هستند که امروز توجه ویژه ای به این موضوع داشتند.

گزارش ها حاکی است که نفر اول دستگاه دیپلماسی انگلیس قرار است در ایران با «حسن روحانی» رییس جمهوری، «علی اکبر ولایتی» مشاور ارشد رهبر عالی ایران و نیز «محمدجواد ظریف» همتای خود دیدار و گفت و گو کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
۰
۰
در جواب روشنك كه گفته مرگ بر انگلیس ، معلوم است كه از یك فرهنگ بربریت پیروی میكند یعنی این اظهار نظر روشنك بیوگرافی خانواده اش را اشكار كرد كه چقدر انسانیت در خانواده انها حاكم است ،،

نیازمندی ها