امسال شهرهای ملبورن، وین، مسکو ، سنت پترزبورگ، ونکوور، تورنتو، آدلاید، زوریخ و هلیسنکی به عنوان بهترین شهرهای جهان برای زندگی ارزیابی شده‌اند.
کد خبر: ۸۲۷۷۵۲
بهترین و بدترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، طبق ارزیابی‌های یک دفتر انگلیسی به نام دفتر واحد اطلاعات اقتصادی (EIU)، کیف، پایتخت اوکراین، در بین 140 شهر این فهرست، در ردیف 132 و بین شهر‌های دوئالا در کامرون و هراره در زیمبابوه قرار گرفته است.

در دوازده ماه گذشته کیف بیشترین کاهش سطح زندگی را داشته است. به نوشته اکونومیست علت اصلی این وضعیت مناقشه در جنوب شرقی اوکراین است.

طبق این فهرست در بین 10 شهری که بدترین شهرها برای زندگی کردن ارزیابی شده‌اند اسامی شهرهای دمشق، طرابلس، الجزیره، کراچی، لاگوس، بندر مورسبی در پاپوئا گینه‌نو، داکا در بنگلادش و غیره نیز دیده می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یك منصف
Saudi Arabia
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
۰
۰
جام جم تهرانم جزء ده شهر بد جهان قرار گرفته و از بین 140تا تهران 132 می باشد ...
مهاجر
Sweden
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
۰
۰
اینكه هیچ لینكی به منبع خبر نمیدهید یك طرف ، ترجمه غلط نام موسسه منتشر كننده بدون ذكر نام لاتین اصلی (برای اینكه خواننده با سواد خودش كم كاری شما را اقلاً جبران كند) هم به كنار، خود خبر را هم تحریف كرده اید!!! واقعاً كه دست مریزاد! خسته باشید!
لیست ده كشور اول به شرح زیر است: (هیچ كدام از شهرهای روسیه عزیزتان در ده تای اول نیستند!)
1.ملبورن در استرالیا
2.وین در اتریش
3.ونكوور در كانادا
4.تورنتو در كانادا
5.كلگری در كانادا
6.سیدنی در استرالیا
7.پرت در استرالیا
8.آكلند در نیوزیلند
9.هلسینكی در فنلاند
10.زوریخ در سوئیس
نام موسسه منتشر كننده گزارش هم واحد اطلاعات موسسه اكونومیست است. Economist Intelligence Unit همان موسسه ای كه مجله معروف اكونومیست هم از زیرمجموعه های آن است.

نیازمندی ها