روزنامه انگلیسی مدعی شد

اوباما به تهران می آید

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز نوشت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در سال 2016 به تهران سفر کند. او قصد دارد در این سفر ازسرگیری روابط دیپلماتیک با ایران را اعلام کند.
کد خبر: ۸۱۴۸۱۱
اوباما به تهران می آید

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روابط سیاسی ایران و آمریکا از سال 1359 قطع شد و همچنان دو کشور رابطه دیپلماتیک ندارد. دو طرف هم اکنون برای دست یابی به توافق بر سر برنامه اتمی تهران، تماس های مستقیم دارند.

همچنین خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از یکی از اعضای تیم مذاکره کننده ایران در وین نوشت که تهران با انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده خود به روسیه موافقت کرده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس هم گفت که ایران و گروه 1+5 درباره متن پیش نویس چگونگی رفع تحریم های ایران به توافق رسیدند.

حمایت از حضور داعش در افغانستان

"حزب اسلامی" به رهبری گلبدین حکمتیار حمایتش را از گروه داعش در افغانستان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خامه پرس، این حزب به انتشاراعلامیه‌ای از هوادارانش خواسته‌ است در صورت درگیری میان گروه‌های طالبان به رهبری ملا عمر و طالبانی که به داعش پیوسته‌اند، از داعش پشتیبانی کنند.

این نخستین باراست که یکی از گروه‌های مسلح در افغانستان از گروه داعش به گونۀ علنی اعلام حمایت می‌کند و این می‌تواند تهدید داعش را جدی‌تر کند.

پیش از این تنها از پیوستن گروه‌هایی از طالبان به داعش سخن گفته شده و این گروه نیز فعالیت‌هایشان را تاکنون در چند ولایت افغانستان آغاز کرده‌اند.

تعیین جایزه برای سر علی عبدالله صالح

سعد عبدالهادی العنزی مدیر مرکز ورزشی شاهزاده مشعل بن سعود وعضو افتخاری باشگاه النصر از تعیین جایزه عربستان برای کسی که عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن را بکشد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عدن پست ،العنزی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت کسی که علی عبدالله صالح را بکشد دولت عربستان یک مجتمع مسکونی 35 واحدی ویک دستگاه جیب لکسوس ویک مرکز ورزشی به وی می دهد.

عربستان درصدد است با تعیین این جایزه ،انگیزه قتل عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن را در یمنی ها تحریک می کند.

العنزی این پیشنهاد را در چارچوب عملیات موسوم به بازگشت امید علیه انصار الله وعلی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن مطرح کرد.

پیش از این علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن با هرگونه پیشنهاد مالی عربستان برای همکاری با این کشور علیه انصار الله مخالفت کرد.

حرفی از رفع تحریم نزنید!

در حالی که روز گذشته با حضور دوباره وزرای امور خارجه اعضای ۱+۵ در وین، بار دیگر تنور مذاکرات در هتل کوبورگ گرم شد، اعضای تیم رسانه ای وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به رسانه های غربی تاکید کرده اند که در ساعات حساس پیش رو، بر روی موضوع لغو تحریم های ایران و چگونگی آن تمرکزی صورت ندهند.

به گزارش مهر ، طی شب و روز گذشته، رسانه های غربی از میان حوزه های اختلافی موجود بین طرفین تنها به بیان موضوعاتی حول بازرسی های نظامی و بازگشت پذیری فوری تحریم ها در صورت عهد شکنی ایران! اکتفا کرده اند و سکوت معنادار و همزمان عموم رسانه های غربی در خصوص موضوع مهم «لغو تحریم های ایران»، نشان از هماهنگی رویکرد آنها در ماراتن دیپلماتیک و رسانه ای اخیر دارد.

در این باره یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ضمن تاکید بر بازی رسانه ای پیچیده طرف غربی در مذاکرات اعلام کرد: «برجسته سازی برخی موارد اختلافی در مقابل نادیده انگاشتن برخی حوزه ها و موضوعات دیگر، از جمله شگردهای رسانه ای ایالات متحده در مذاکرات هسته ای با ایران محسوب می شود که قبلا نیز به عناوین مختلف شاهد آن بوده ایم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها