المپیاد ورزشی دانشجویان جهان در شرایطی در گوانگجو پیگیری شد که نجمه خدمتی موفق شد نخستین مدال طلای کاروان ورزش دانشجویان ایران را در این دوره از رقابت‌ها کسب کند.
کد خبر: ۸۱۴۵۹۵

نجمه خدمتی در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون موفق شد با کسب مدال طلا نخستین طلایی کاروان ورزش ایران در این بازی‌ها لقب بگیرد، دیروز هم در حالی در بیست ‌و ‌هشتمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان سیبل را نشانه رفت که درست به هدف زد و موفق شد باز هم نخستین طلایی کاروان ایران لقب گیرد. خدمتی در ماده تفنگ بادی ده متر به این عنوان دست یافت و شرکت‌کنندگان جمهوری چک و صربستان پشت‌سر او به مدال نقره و برنز بسنده کردند.

در بخش تیمی تفنگ ده متر، بانوان تیم ایران شامل نجمه خدمتی، مائده امین‌زاده و مه‌لقا جام‌بزرگ با امتیاز ۱۲۳۷‌/‌۳ در رده سوم ایستاد و برنز گرفت و تیم‌های چین و صربستان در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند.

خدمتی پس از کسب این افتخار با ابراز خوشحالی از این‌که دوباره نخستین طلایی ورزش ایران در یک رویداد بزرگ لقب گرفته است، افزود: هنوز فرصت مدال‌آوری در دیگر بخش‌ها را هم داریم. امیدوارم دیگر تیراندازان کشورمان هم در روزهای آینده مدال بگیرند.

خدمتی در پایان گفت: اردوهای خوبی را در تهران پشت‌سر گذاشتیم و این مسابقات کمک زیادی به ما خواهد کرد تا در مسابقات آینده نتیجه بگیریم.

دیروز در رقابت‌های تیراندازی با کمان و در بخش میکس تیم ایران متشکل از پریسا براتچی و آراز توکل با شکست 152 بر 150 مقابل کره‌جنوبی از راهیابی به دیدار فینال بازماند و حریف بلژیک در دیدار رده‌بندی شد.

در قایقرانی و در بخش دو نفره دو‌پاروی مردان، خشایار عباس‌آبادی و مسعود فتحی به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. در سبک ‌وزن دو نفره دو‌پاروی بانوان، نازنین رحمانی و حمیرا برزگر به فینال B رسیدند، در دونفره تک‌پاروی مردان، فرزاد و فرهاد کربلایی به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و در دو پاروی مردان، خشایار عباس‌آبادی در شانس مجدد چهارم شد و به فینال C این رقابت‌ها راه یافت. در بخش تک‌نفره دوپاروی بانوان، مهسا جاور در گروه شانس مجدد خود در جایگاه نخست ایستاد و راهی نیمه‌نهایی شد.

در ژیمناستیک، هادی خناری‌نژاد در حرکات زمینی 700/12 امتیاز و در دارحلقه 350/14 امتیاز کسب کرد. ایمان خاموشی نیز در حرکات زمینی 200/13 امتیاز و در دار حلقه 950/11 امتیاز به‌دست آورد. او همچنین در پرش خرک نیز 400/14 امتیاز کسب کرد.

ناکامی فوتبال

تیم فوتبال دانشجویان ایران در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها برابر مالزی یک بر صفر شکست خورد تا در آستانه حذف قرار بگیرد. شاگردان فرشاد کرمی در نخستین مسابقه خود نیز مقابل ژاپن با نتیجه ۲ بر یک شکست خورده بودند. این تیم در آخرین دیدارش فردا به‌مصاف برزیل می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها