پلیس فتا اعلام کرد که این پلیس، هیچ‌گونه احضاریه یا اخطاری از طریق ایمیل، پیامک یا پیام‌های خصوصی به کاربران ارسال نمی‌کند و در صورتی که از کاربری شکایت شده باشد برای کاربر احضاریه کتبی می‌فرستد.
کد خبر: ۸۰۹۳۷۷

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی پلیس فتا، سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا با بیان اینکه تعدادی از کاربران تلاش دارند تا با جعل نام پلیس فتا با دیگر کاربران شوخی کرده و برای دیگر کاربران ایجاد هراس کنند، گفت: متاسفانه شاهد انتشار پیامهایی در بخش گفتوگوهای خصوصی برخی از شبکههای اجتماعی یا ایمیلی هستیم که به کاربران اعلام کرده فعالیت شما در شبکههای اجتماعی مجرمانه است و شما تحت نظارت پلیس فتا هستید، برای پارهای از توضیحات به پلیس فتا یا دادسرای ناحیه ۳۱ (جرایم رایانهای) به آدرس تهران ـ خیابان شریعتی ـ بالاتر از چهارراه طالقانی ـ نرسیده به بهار شیراز ـ نبش کوچه فرهاد ۲ مراجعه کنید.

سرهنگ علیرضا آذردرخش تاکید کرد: پلیس فتای ناجا در هیچ یک از شبکههای اجتماعی تلفن همراه صفحه رسمی نداشته و بنابراین برای کاربران پیام یا هشدار خصوصی ارسال نمیکند و در صورتی که از کاربری شکایت شده باشد با هماهنگی مراجع قضایی برای آن کاربر احضاریه کتبی از طریق پلیس فتا ارسال میگردد.

وی یادآور شد: کاربران محترم به هیچعنوان به این دست پیامها که از طریق ایمیل یا پیامهای بخش گفتوگوهای شبکههای اجتماعی ارسال میشود توجه نکرده و به پلیس فتا یا دادسرای جرایم رایانهای مراجعه نکنند.

سرهنگ آذردرخش تصریح کرد: کاربرانی که برای آنها از این دست پیامهای جعلی با عنوان پلیس فتا آمده است، میتوانند شماره تلفن و مشخصات نشردهندگان مطالب فوق در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری لینک ثبت گزارشهای مردمی به پلیس فتا گزارش دهند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در توصیه به کاربرانی که از نام پلیس فتا سوءاستفاده میکنند، گفت: براساس ماده ۵۵۵ مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هرکس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی کند به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

وی به کاربرانی که از نام و عنوان پلیس فتا سوءاستفاده میکنند، هشدار داد: از انتشار شایعات در فضای سایبر خودداری کنند چرا که در صورت تکرار و گزارش هموطنان، پلیس فتا پس از شناسایی این کاربران، آنها را به اتهام سوءاستفادهکنندگان از نام و عنوان پلیس فتا و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی میکند.

سرهنگ آذردرخش مهمترین رویکرد پلیس فتای ناجا را پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: پلیس فتا از زمان تاسیس تاکنون سعی کرده موضوع پیشگیری را همیشه در اولویت برنامههای خود قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها