مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان از ایجاد هشت پاسگاه محیط‌بانی جدید در این استان خبر داد و گفت: کار احداث دو پاسگاه به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۸۰۶۱۹۷
۸ پاسگاه محیط‌بانی جدید در استان سمنان ایجاد می‌شود

عباسعلی دامنگیر در جمع معاونان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: دو پاسگاه محیط‌بانی از این تعداد هم‌اکنون در منطقه توران شاهرود احداث‌شده است و پیمانکار این پروژه‌ها کار احداث این دو پاسگاه 85 مترمربعی را به اتمام رسانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از 30 سال گذشته تاکنون تنها 20 پاسگاه محیط‌بانی در زیستگاه‌های استان سمنان ایجادشده بود، افزود: با احتساب این دو پاسگاه، تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی استان سمنان به 22 رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به اینکه ساخت 6 پاسگاه محیط‌بانی دیگر نیز در زیستگاه‌های این استان در برنامه این اداره کل قرار دارد، گفت: این پاسگاه‌ها در شهرستان آرادان، منطقه توران شاهرود، چاه شیرین سمنان، توران شاهرود، پارک ملی کویر گرمسار و نیز جنگل ابر شاهرود احداث خواهند شد.

دامنگیر افزود: مکان‌یابی و تأمین اعتبار اجرای این 6 پروژه و نیز انعقاد قرارداد با پیمانکار نیز در حال انجام است و با تحقق آن، عملیات اجرایی این پاسگاه‌های محیط‌بانی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به گستردگی استان سمنان و موضوع ارتقای جنگل ابر شاهرود به منطقه حفاظت‌شده گفت: بر این اساس افزایش شمار پاسگاه‌های محیط‌بانی به‌منظور افزایش ضریب حفاظت محیط‌زیست در استان سمنان ضروری است.

دامنگیر با اشاره به سطح وسیع مناطق حفاظت‌شده، از مشکل کمبود خودرو به‌عنوان یکی دیگر از نیازهای این اداره کل درگذشته نام برد و افزود: با حمایت استاندار سمنان در سال گذشته 29 دستگاه خودرو برای اداره کل محیط‌زیست استان سمنان خریداری شد.

وی از عضویت مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان در 23 کارگروه این استان خبر داد.

سمنان – خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها