همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)

ایران، عضو نهاد زنان سازمان ملل شد

همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن، ایران نخستین بار به عضویت نهاد زنان سازمان ملل متحد انتخاب شد.
کد خبر: ۷۸۶۵۲۳
ایران، عضو نهاد زنان سازمان ملل شد

در انتخابات تعیین اعضای نهاد زنان سازمان ملل که روز جمعه و در نیویورک برگزار شد، ایران نخستین بار از زمان تاسیس نهاد زنان ملل متحد، به عضویت این نهاد بین المللی درآمد.

ایران در این انتخابات موفق شد با کسب رای مثبت بیش از دو سوم اعضای شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل (اکوسوک)، به عضویت این نهاد نوپا ولی فراگیر بین المللی در آید.

نهاد زنان سازمان ملل در ژوئن سال 2010 میلادی و با هدف تلاش برای بهبود وضعیت زنان در کشورهای مختلف تاسیس شد و مقر آن در نیویورک است.

حمایت از گروه‌های بین‌المللی، مانند کمیسیون مقام زن سازمان ملل، طراحی و ایجاد سیاست‌ها، استانداردها و معیارهای جهانی در امور مختلف زنان از جمله اهداف این نهاد است.

عضویت ایران در این نهاد از آغاز سال 2016 میلادی (دهم دی ماه امسال) و به مدت سه سال خواهد بود. ایران از جمله کشورهای فعال در امور زنان و نشست های سالانه کمیسیون مقام زن است.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی و سازمان های مردم نهاد کشورمان همه ساله با حضور فعال در نشست های عمومی و تخصصی کمیسیون مقام زن، از جایگاه زنان ایران اسلامی دفاع می کنند.

عضویت ایران در نهاد زنان ملل متحد که وظایفی همسو و بعضاً فراتر از کمیسیون مقام زن دارد، فرصت جدیدی را برای تبیین جایگاه و شاخصه های الگوی بانوان مسلمان ایران در عرصه جهانی فراهم می کند.(خبرگزاری صداوسیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها