جزئیات جدیدی از کنسول جدید نینتندو ارائه شد

کنسول جدید نینتندو در راه است

در کنفرانس خبری نینتندو اخباری درباره نسل آینده کنسول‌های بازی این شرکت نیز منتشر شد و کنسول نسل بعد با کد NX نام‌گذاری شد.
کد خبر: ۷۸۱۶۵۳
کنسول جدید نینتندو در راه است

جام جم کلیک: بسیاری از افراد با نسل قبلی کنسول‌های نینتندو ارتباط مناسبی برقرار نکردند و نینتندو WiiU به یک شکست برای این شرکت منجر شد ولی این غول ژاپنی قصد دارد تا دوباره به دوران اوج کنسول‌های خود و موفقیت‌های کنسولWii بازگردد و به‌همین علت نیز سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای نسل بعدی کنسول‌های خود داشته است.

در این میان اطلعات کمی درباره این کنسول منتشر شده بودند و حتی در کنفرانس خبری این شرکت نیز بیشترین توجه رسانه‌ای به امکان ساخت بازی‌های مخصوص پلتفرم‌های تلفن همراه هوشمند توسط نینتندو معطوف شده بود ولی در کنار این موضوع نیز از کنسول جدید سخن به میان آمده و معلوم شد که این کنسول با نام پروژه NX شناخته خواهد شد.

کنسول نسل آینده نینتندو انقلابی در بازی‌های کامپیوتری به‌اره خواهد انداخت زیرا برای نخستین بار می‌تواند با تلفن‌های همراه هوشمند، کنسول‌های دستی بازی نینتندو، کامپیوترهای خانگی و تبلت‌ها ارتباط برقرار کرده و به کمک سیستم DeNA نیز عملکرد ویژه‌ای از خود برجای بنهد.

سیستم DeNA در حقیقت همان سیستم ویژه‌ای است که نینتندو برای ساخت بازی بر روی تلفن‌های همراه هوشمند معرفی کرده است و با توجه به همخوانی آن با کنسول می‌توان انتظار داشت که نینتندو به دنبال یک ساختار ویژه برای یکپارچه سازی کنسول‌ها و سایر دستگاه‌ها باشد.

اطلاعات بیشتر درباره این پروژه به نمایشگاه E3 سال آینده موکول شده است و نینتندو حاضر به ارائه جزئیات بیشتر درباره این پروژه نشده است. با تمامی این احوال تمامی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این کنسول از نظر سخت‌افزاری بسیار نیرومند بوده و با کنسول‌های سونی و مایکروسافت به‌صورت رودررو رقابت کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها