رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها

اعتبار سالانه هر محله 100 میلیون تومان است

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار سالانه هر محله است که می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله طلاق اقدام کند.
کد خبر: ۷۷۹۷۸۰
اعتبار سالانه هر محله 100 میلیون تومان است

به گزارش فارس،‌ مرتضی طلایی با حضور در ستاد چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اظهار داشت: امروز با برگزاری این انتخابات شاهد یک رویداد بزرگ اجتماعی در شهر هستیم و مردم با مشارکت خود سرنوشت محله خود را برای 4 سال آینده تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ در برگزاری این انتخابات دولت، ریاست جمهوری،‌ وزیر کشور و معاونان وزیر کشور،‌ فرمانداران تهران، ری و شمیرانات و شهردار تهران نقش ویژه‌ای را داشتند تا توانستیم این انتخابات را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 1800 شعبه در 354 محله شهر تهران و با به کارگیری 25 هزار نیروی داوطلب چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها را برگزار می‌کنند.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها گفت: در هر محله 7 نفر از بین داوطلبین به عنوان اعضای شورایاری‌ها انتخاب می شوند و 3 نفر نیز به عنوان اعضای علی‌البدل هستند.

طلایی یادآور شد: پس از انتخاب این افراد 6 نفر 6 عضو دیگر نیز به صورت غیر مستقیم به جمع این 7 نفر می‌پیوندند که بتوانند بهتر در اداره محله خود اقدام کنند.

وی بیان داشت: در این حین دو نفر از مراکز آموزشی دخترانه و پسرانه، یک نفر از هیأت‌های مذهبی با هماهنگی ستاد تبلیغات اسلامی، یک نفر از طرف پایگاه بسیج، یک نفر از سوی اصناف به 7 نفر انتخاب شده اضافه که جمع آنها به 13 نفر می‌رسد و اعضای هیأت امنا تکمیل خواهد شد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها گفت:‌ در سال 1394 نیز انتخابات داخلی هیأت امنا تشکیل و نسبت به رئیس و دبیر شورایاری هر محله اقدام می‌شود.

وی به وظایف شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: شورایاری محلات باید برای تصمیم‌گیری‌ها به کمک شورای شهر بیاید و معضلات و مشکلات محله را به تمای دستگاه‌های اجرایی ذیربط انتقال دهد و ارتباط شهروندان و مسئولان شهری مستمر برگزار شود و در نهایت به تسریع مطالبات شهروندان عمل کند.

طلایی افزود: در حوزه فعالیت‌های محله 13 اقدام تخصصی وجود دارد و شهرداری و مدیریت شهری فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و سایر را به شورایاری‌ها محول کرده است.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها یادآور شد: در هر محله با محوریت مساجد یک قرارگاه فرهنگی ایجاد شود که مسجد محور آن است.

طلایی با بیان اینکه بر اساس آمار 150 هزار طلاق در 11 ماهه امسال صورت گرفته است، گفت: این یک تهدید است و شورایاری محلات می‌تواند نسبت به برطرف کردن این معضل و تهدید با فرهنگسازی لازم اقدام کند.

وی بیان داشت: عدم مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم یکی از دلایل طلاق است که با ایجاد مراکز مشاوره‌ای در هر محله و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم می‌توانیم از پدیده طلاق و کاهش آن جلوگیری کنیم.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها افزود: هر محله در یک سال 100 میلیون تومان اعتبار سالانه دارد که می‌تواند بخشی از آن را برای این امر اختصاص دهد.

طلایی یادآور شد: باید در آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به شورایاری‌ها تغییراتی انجام شود چرا که شورایاران چشمان تیزبین اعضای شورای شهر هستند و می‌توانند آنها را در بخش‌های مختلف یاری کنند.

وی یادآور شد: مهمترین اقدام در محلات نگهداری فضای سبز است و باید از قطع یک درخت نیز جلوگیری شود.

وی در باره حضور بانوان در انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت:‌یک دوم از این جایگاه باید در خدمت بانوان جامعه باشد و در حال حاضر نیز 20 درصد از اعضای داوطلب شورایاری‌ها بانوان هستند.

شهروندان تهرانی حق رأی دادن در خارج از محله خود را دارند

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها گفت: شهروندان تهرانی حق رأی دادن در خارج از محله زندگی خود را دارند و این موضوع منع قانونی ندارد.

مرتضی طلایی در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها در منطقه 15 تهران درباره تخلفات احتمالی در این انتخابات اظهار داشت: در صورتی که موارد تخلفی باشد با آن برخورد جدی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است ذینفعان در انتخابات مرتکب تخلفاتی شوند و در حوزه هیأت اجرایی قطعاً با آن تخلف برخورد خواهد شد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها درباره تمدید زمان انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: برای چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها استقبال تاکنون خوب بوده است و به صورت طبیعی در ایام بعدازظهر حضور بر پای صندوق‌های رأی بیشتر می‌شود ولی اینکه احتمال تمدید رأی‌گیری بیش از ساعت 19 باشد هنوز مشخص نیست.

وی درباره افرادی که خارج از محله خود رأی می‌دهند گفت: مواردی پراکنده در این خصوص داشته‌ایم که خارج از محله خود رأی دادند البته این کار منع قانونی ندارد و هر کسی می‌تواند هر جایی که دوست دارد رأی بدهد و افرادی که خارج از محلات خود رأی می‌دهند منع قانونی ندارد.

طلایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این اقدام به دور از عدالت است و افرادی برای محله‌های دیگر تصمیم‌ می‌گیرند گفت: در آیین‌نامه مقرر شده بود که با تطبیق کد پستی از رأی دادن افراد غیرمحلی جلوگیری شود ولی این مورد به تصویب نرسید و مقرر شد افراد حق رأی دادن خارج از محله خود را دارند.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها داشت: درباره شمارش آرا اظهار داشت: پس از اتمام رأی‌گیری بلافاصله شمارش آرا شروع می‌شود و 12 ساعت بعد شمارش اولیه آرا به اتمام و میزان مشارکت مردم در این انتخابات اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها