مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال خبر داد:

صدور ۲.۱ میلیون شناسنامه مکانیزه

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از صدور ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شناسنامه مکانیزه طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: کل عملیات صدور شناسنامه جدید تا زمانی که به دست متقاضی برسد، حداکثر یک ماه است.
کد خبر: ۷۷۴۴۲۰
صدور ۲.۱ میلیون شناسنامه مکانیزه

محسن اسماعیلی گفت: در استان های بزرگ مانند تهران ۲۰ روز برای صدور شناسنامه مکانیزه جدید و یا عکس دار کردن شناسنامه زمان می برد و به علاوه زمان ارسال توسط پست در نهایت طی یک ماه شناسنامه جدید به دست متقاضی می رسد.

وی با اشاره به اینکه صدور شناسنامه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک دولت انجام می شود، افزود: نیازی به مراجعه متقاضیان به ادارات ثبت احوال وجود ندارد و می توانند برای تعویض، تغییر و یا صدور شناسنامه جدید به دفاتر خدمات الکترونیک مرجعه کنند البته پروسه صدور، چاپ و ارسال شناسنامه در شهرهای کوچک در کمتر از ۱۰ روز انجام خواهد شد.

اسماعیلی درمورد تعداد شناسنامه های صادر شده در ۱۰ ماهه امسال، گفت: طی این مدت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است که کمتر از نیمی از این شناسنامه ها برای الصاق عکس بوده است.

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه فراخوانی برای صدور شناسنامه های جدید انجام نمی شود، افزود: بدلیل محدودیت منابع و اعتبارات، فراخوان عمومی نداریم اما متقاضیان برای تغییر و اصلاح مشخصات هویتی و همچنین عکس دار کردن می تواند مراجعه کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها