بارش برف و باران از یکشنبه‌شب گذشته برخی استان‌های کشور از جمله فارس، یزد، خراسان جنوبی و کرمان را سفیدپوش کرد و سبب تعطیلی مدارس برخی شهرها شد.
کد خبر: ۷۶۱۳۴۰

بارش برف و یخبندان در استان یزد، مدارس ابتدایی برخی مناطق این استان را طی روز گذشته به تعطیلی کشاند.

پلیس راه استان یزد هم اعلام کرد: رفت و آمد در برخی را ه‌های شهرستان تفت به دلیل بارش برف فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

شدت بارش برف در استان کرمان نیز به حدی بود که به تعطیلی مدارس تمام مقاطع تحصیلی برخی شهرها همچون کرمان و رفسنجان و تعطیلی مدارس برخی مقاطع شهرهایی همچون سیرجان، بردسیر و ماهان طی روز گذشته منجر شد.

بارش نخستین برف زمستانی در یاسوج و سی‌سخت نیز از صبح روز گذشته این شهرها را سفید پوش کرد و موجب خوشحالی مردم و کشاورزان این مناطق شد.به گفته ولی بهره‌مند، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، بارش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات این شهرستان‌ها بسیار سنگین است، ضمن این‌که بارش برف در شهرهای یاسوج و سی‌سخت نیز باعث افزایش برودت هوا شده است.با ورود سامانه بارشی به آسمان کشور، پس از ماه‌ها خشکسالی و انتظار مردم برای ریزش رحمت الهی، بارش برف و باران از ظهر یکشنبه گذشته در استان سمنان نیز آغاز شد.

بارش باران در بیشتر نقاط استان کویری سمنان که از کمبود منابع آبی رنج می‌برد، نیز موجی از شادی را بین مردم بویژه کشاورزان و دامداران این استان به همراه داشته است. از شهرهای مهدیشهر و شهمیرزاد این استان نیز گزارش می‌رسد که بارش برف این مناطق را سفیدپوش کرده است.

سمنان در یک سال اخیر همواره در ردیف استان‌های اول از نظر کاهش میزان بارندگی بوده و خشکسالی شدید این استان را فراگرفته است.

خشکسالی در این استان بیش از 3200 میلیارد ریال خسارت برجا گذاشته و برخی از روستاهای استان سمنان با کمبود آب مواجه‌ شده و آب مورد نیاز این مناطق با تانکر تامین می‌شود.

نجات 180 خودروی گرفتار در برف

در همین حال سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در استان مازندران نیز از نجات 180 خودروی گرفتار در برف و کولاک در جاده کوهستانی هراز با تلاش ماموران این جمعیت در روز یکشنبه گذشته خبر داد.جمشید نیکزاد افزود: به دلیل بارش شدید برف وکولاک در گردنه امامزاده هاشم، پلور، آب اسک، گزنگ و جاده لار، شماری از خودروها برای تردد با مشکل مواجه شدند که تعدادی از آنها با هدایت ماموران هلال احمر به مسیرهای خود ادامه دادند.به گفته وی، در عملیات امداد‌رسانی به مسافران جاده هراز تعداد ده تخته پتو و 80 قوطی غذای کنسروی بین مسافران در راه مانده جاده هراز توزیع شد.

چهارمحال و بختیاری نیز از جمله استان‌هایی است که بارش برف از روز گذشته آن را سفیدپوش کرده است.

سامانه بارشی که از بامداد دیروز وارد این استان شد، بارش برف در شهرهای شهرکرد، بروجن، فرخ شهر، فارسان و سامان را در پی داشته و موجب اخلال در تردد خودروها و لغزندگی خیابان‌ها شده است.

بارش در شهرستان کوهرنگ این استان به دلیل داشتن ارتفاع بالاتر و سردی هوا بیش از مناطق دیگر استان گزارش و در مجموع موجب خوشحالی عموم مردم از جمله کشاورزان و باغداران استان شده است.

یکی از کشاورزان فرخ شهری دراین باره به مهر گفت: وضع بارش در سال زراعی جاری بسیار نگران‌کننده بود و کشاورزانی که منابع آب آنها از قنات تامین می‌شود در این خصوص بیشتر نگران بودند.

نوبخت افزود: در سال‌های اخیر مشکل آب در شهر فرخ شهر برای کشاورزی بسیار حاد و قنات‌ها و چاه‌ها کم آب شده است.

مهرداد قطره، مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که دما از فردا در این استان کاهش پیدا می‌کند و هوا سردتر می‌شود، گفت: تا ظهر دیروز میزان ارتفاع برف در کوهرنگ به ۲۳ سانتی‌متر رسید.

برومند جهانگیری، معاون امداد و نجات هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به بارش برف در جاده‌های ارتباطی استان، گفت: امدادگران هلال احمر در جاده‌های استان به حال آماده باش درآمده‌اند و تلاش ما اکنون بیشتر روی جاده‌های پرتردد مانند جاده لردگان است. از اصفهان نیز خبر می‌رسد که بارش برف در برخی شهرستان‌های این استان موجب کاهش دما و یخبندان و سختی تردد در برخی جاده‌های این خطه از کشورمان و تعطیلی مدارس این مناطق شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها