عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم با بیان اینکه ایران نه منابع اولیه فعالیت هسته‌ای داشته و نه به علوم آن احاطه دارد، گفت: هیچکس در ایران نمی‌داند ما به چه دلیلی به مسیر هسته‌ای شدن پا گذاشته‌ایم و این امر دقیقاً‌ مانند ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر است.
کد خبر: ۷۵۰۳۶۱
فناوری هسته ای می خواهیم چه کار

به گزارش فارس، احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم در میزگرد درباره یک توافق با موضوع 10 سال مذاکره هسته‌ای که امروز -چهاشنبه- در دانشگاه تهران برگزار شد، با طرح این ادعا که هر فرد و هر دولتی که تصمیم گرفته که جمهوری اسلامی ایران به سمت هسته‌ای شدن برود شاید تصمیم اشتباهی گرفته است، گفت: از مسئولان سازمان انرژی اتمی در زمان مجلس ششم سؤال می‌کردم که استراتژی هسته‌ای ما چیست که هیچکس پاسخ روشنی در این باره به من نمی‌داد.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی افراد خصوصاً دلواپسان مسئله هسته‌ای را به ناموس یا ایدئولوژی نظام تبدیل کرده‌اند، افزود: وقتی چیزی به ناموس تبدیل شود نمی‌توان برای آن چانه‌زنی کرد.

وی ابراز داشت: رآکتور آب سنگین اراک بسیار مضر است و حادثه چرنوبیل از این دست رآکتورها را در خود داشت و حالا در طرف غربی در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که آب سنگین این نیروگاه را با آب سبک عوض کند و این برای ما نیز بهتر است.

احمد شیرزاد که در مجلس ششم عضو فراکسیون مشارکت بود طی سخنانی در آن مجلس، ایران را به 19 سال دروغگویی درباره فعالیت های هسته ای خود متهم کرد. در واکنش به این سخنان شیرزاد، رئیس مجلس وقت اظهارات وی را از رادیو اسراییل بدتر دانست.سخنان شیرزاد در آن مقطع با استقبال گسترده رسانه های غربی مواجه شد و برای تحت فشار قرار دادن ایران به این سخنان استناد شد.

بوش سوم در تدارک بازگشت به قدرت

خاندان بوش به فکر آن هستند که چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا نیز از میان آن ها انتخاب شود و این بار "جب بوش" تمایل خود را برای رسیدن به قدرت اعلام کرده است.

روز گذشته جب بوش دومین فرزند بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر و فیس‌بوک کاندیداتوری‌اش برای انتخابات 2016 آمریکا را اعلام کرد.

او سیاستمدار آمریکاییست که از سال 1999 تا 2007 فرماندار ایالت فلوریدا بود. او فرزند دوم جورج هربرت واکر بوش و برادر کوچکتر رئیس جمهور سابق این کشور، جورج دبلیو بوش است.

به نظر می‌رسد برنده شدن جمهوری‌خواهان در انتخابات میاندوره‌ای سنا، آنها را برای پیروزی در انتخابات دور بعد ریاست‌جمهوری امیدوارتر کرده است. اما در سوی دیگر رقیب جمهوری‌خواهان به احتمال فراوان هیلاری کلینتون وزیرخارجه دوره اول ریاست‌جمهوری اوباماست. او که همسر بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز هست. حالا جب بوش آماده می شود تا بار دیگر کرسی ریاست‌جمهوری را برای جمهوری‌خواهان که گفته می‌شود به نسبت دموکرات‌ها جنگ‌طلب‌تر هستند را برای این حزب بدست بیاورد.

خشم عربستان از روابط ایران و حماس

مقامات امنیتی سعودی در گفتگو با مسؤولان حماس از تقویت روابط این گروه با جمهوری اسلامی ایران ابزار خشم کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه فاش کردند که تماس های بین مقامات سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی با مسؤولان حماس در خارج از فلسطین، در خصوص تقویت روابط ایران با این گروه صورت گرفته است.

به نوشته سایت «الرای» وابسته به حماس، منابع آگاه فلسطینی و عربی حوزه خلیج فارس اعلام کردند که در این تماس ها سران عربستان سعودی از چرایی تقویت حماس و ایران پرسیده‌اند.

همچنین، برخی منابع نیز اعلام کردند که عربستان سعودی از سیاست حماس در قبال ایران خشمگین است؛ و از این جنبش خواسته است هر نوع ارتباط با تهران را قطع کند، در مقابل عربستان برای لغو محاصره نوار غزه تلاش کند.

آمریکا حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته است

یکی از نشریات آمریکایی در مقاله ای با اذعان به اینکه آمریکا حق غنی‌سازی ایران را به نوعی به رسمیت شناخته است؛ خواستار وضع تحریم‌های سخت تر واشنگتن علیه تهران شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجله کامنتری در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، در مذاکرات هسته‌ای با ایران در برابر این کشور ضعیف است از اینرو،‌ کنگره آمریکا باید هرچه زودتر تحریم‌های قاطعانه‌تری را علیه ایران به تصویب برساند.

این نشریه در مقاله‌ای به قلم "جاناتان توبین" مدعی شد: همان عواملی که از ابتدای مذاکرات هسته‌ای تاکنون، شرایط را به نفع ایران رقم زده است، هنوز در کار است و دولت اوباما صرفاً به دنبال آن است که توافقی را امضا کند که بتواند آن را پیروزی سیاستگذاری خود بخواند. ایران نیز می‌داند، دولت اوباما تا چه حد به اعلام این پیروزی نیاز مبرم دارد. بنابراین به نظر می‌رسد دولت آمریکا حاضر است تقریباً به هر قیمتی که شده است این توافق را امضا کند، هرچند به معنای عقب‌نشینی دولت آمریکا در برابر خواسته‌های ایران باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها