یک روانشناس بالینی درباره ارتباط بین آرزوهای دست نیافتنی با ضعف سلامت روان گفت: افرادی که به دنبال آرزوهای دست نیافتنی دور از واقعیت هستند از سلامت روانی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۷۴۶۶۷۹
آرزوی دست نیافتنی دارید؟ بیمارید!

دکتر پرویز روزبیانی، روانشناس بالینی، درباره میزان سلامت روان افراد که با فکر آرزوهای دست نیافتنی زندگی می کنند عنوان کرد:اگر فردی کارش هیچ ارتباطی با آرزویش نداشته باشد به طور مثال؛ فاقد سواد و شخصیت آن کار باشد درواقع آرزوی او جنبه منطقی ندارد .واین آرزوها هرچقدر از منطق و واقعیت دورتر باشند نشاندهنده اینستکه فرد از سلامت روانی کمتری برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر فردی بخواهد خودش را شبیه شخصیت مورد علاقه اش کند و به میزانی که سعی کند قیافه ظاهری و حتی افکارش را مطابق با آن شخصیتی که در ذهنش هست پرورش دهد می توان به ضعف سلامت روانی آن فرد پی برد.

دکتر روزبیانی همچنین تاکید کرد: این افراد که از سلامت روان برخوردار نیستند وقتی در مسیر دست یافتن به آرزویشان شکست می خورند دچار ناکامی و تعارض های جدی می شوند.

وی اضافه کرد: اما افرادی که آرزوهایشان به واقعیت نزدیک است و در جهت رسیدن به آن در مسیر درست گام برمی دارند وقتی با شکست مواجه می شوند دچار ناکامی وتعارض کمتری نسبت به افرادی که ضعف سلامت روانی دارند می شوند.

رویا پردازی آری یا نه؟

روانشناس بالینی درباره فواید رویا پردازی اظهار کرد: رویا در خیلی از مواقع به سلامت روان انسان کمک می کند و ما به آن نیاز داریم. درواقع 20،30 درصد افکار افراد باید رویا باشد چون با رویا پردازی می توانیم به برخی آرزوها برسیم.

وی ادامه داد: افراد در رویا پردازی فکر می کنند که آرزویشان درحال تحقق است وحتی گاهی آن را حس می کنند. ولی وقتی از آن بیرون می آیند متوجه می شوند همه چیز غیر واقعی بوده و این حقیقت را با کمال میل می پذیرند.

درمان

دکتر روزبیانی به افرادی که دارای آرزوهای دست نیافتنی که بسیاراز منطق و واقعیت زندگی دور است توصیه کرد: این افراد ابتدا باید به روانشناس مراجعه کنند و اگر روانشناس تشخیص داد که فرد خیلی از واقعیت ها دور است و توهم دارد فرد باید به روانپزشک مراجعه کند تا به حالت طبیعی دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: اما در بعضی مواقع که به شخصیت فرد زیاد لطمه وارد نشده و توهماتش هم زیاد قوی و بزرگ نیست این فرد باید با روانشناس کار کند تا درمان شود. ( شفاآنلاین )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها