امروز نشانه های خوبی از مجلس شنیده شد چرا که همزمان با قرائت نامه معرفی گزینه رییس جمهوری برای تصدی وزارت علوم این بار به جای گفتن کلمه دو (مخالف)، ذکر صلوات از فضای خانه ملت شنیده شد.
کد خبر: ۷۴۰۱۷۹
نظر مثبت مجلس به فرهادی ؛ ذکر صلوات نشانه خوبی است

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر حسن روحانی پس از ناکامی از گرفتن رای اعتماد برای پنجمین گزینه پیشنهادی خود و در شرایطی که مهلت قانونی سرپرستی وزارت علوم در حال پایان است امروز محمد فرهادی را که چهره نام آشناتری است، برای تصدی وزارت کابینه اش به مجلس معرفی کرد تا به مناقشه میان دو قوه در این زمینه پایان دهد.

در شرایطی که جعفر میلی منفرد، جعفر توفیقی، رضا فرجی دانا، محمدعلی نجفی، محمود نیلی احمدآبادی، و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی؛ وزرای پیشنهادی و سرپرستان وزارت علوم ،از نظر قاطبه نمایندگان مجلس از «حلقه معین» به شمار می روند و حضور آنان در جریان فتنه یکی از مهمترین خطوط قرمز مجلس به شمار می رود، آنها امروز با گزینه جدیدی روبرو شدند که در کارنامه اش تصدی وزارت فرهنگ و آموزش عالی دولت دوم میرحسین موسوی (سالهای 64 تا 68) یا همان وزارت علوم فعلی را دارد و در دولت اول سیدمحمد خاتمی هم (فواصل شهریور 76 تا شهریور 80) وزیر بهداشت بوده است.

بر اساس اظهاراتی که تاکنون پس از معرفی محمد فرهادی از طرف نمایندگان مجلس نهم صورت گرفته، این چهره ماندگار سال 89 در کارنامه علمی خود ریاست دانشگاه تهران، قائم مقام سازمان هلال احمر، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور و همچنین، ریاست «صندوق حمایت از پژوهشگران کشور» را از سال 1382 تا بهمن 1389 بر عهده داشته است و می تواند چهره مقبولی برای بهارستان نشینان محسوب شود.

محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس که از اعضای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است، با اشاره به سوابق اجرایی و سیاسی فرهادی ،وی را از نیروهای متدین و خوش سابقه نظام دانست که می تواند رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

الیاس نادران نماینده اصولگرا از طیف جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز که از مخالفان سرسخت وزرای پیشنهادی وزارت علوم بوده ، فرهادی را دارای ظرفیت‌های مدیریتی در سطح قابل قبولی دانست اما تاکید کرد که این گزینه دولت هم نامه‌هایی را در فتنه 88 امضا کرده است که حتماً باید در باره آن به مجلس توضیح دهد و موضع خود را نسبت به حلقه های تندروی اصلاح‌طلب (معین وزیر سابق علوم )روشن سازد.

بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس و عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس نیزدر گفتگو با جام جم آنلاین اعلام کرد که فراکسیون بزرگ رهروان روز سه شنبه صلاحیت این گزینه را بررسی می کند اما از فضای حاکم بر مجلس می توان برداشت کرد که محمد فرهادی از مجلس نهم رای بالایی به دست خواهد آورد.

حال با دریافت چنین نظراتی باید دید تا روز چهارشنبه هفته آینده که جلسه رأی اعتماد به این وزیرپیشنهادی رقم می خورد آیا وزارتخانه ای که به نوعی سهمیه «جبهه مشارکت» نگه داشته شده است، می تواند در حلقه اعتدال قرار گیرد.

همچنین باید دید که عضویت در کابینه دولتهای گذشته که در تاریخچه محمد فرهادی بود آیا برایش دردسر ایجاد خواهد کرد یا موجب خواهد شد مجلس نشینان آن را به عنوان یک امتیاز مثبت در تجارب دوران مدیریتی او تعبیر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها