براساس مصوبه هیات وزیران، وزارتخانه‌های دفاع، بهداشت، علوم و دیگر دستگاه‌ها مکلف شدند اقلام روغن، برنج، شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز و دیگر کالاهای حساس و ضروری را از طریق مباشرین دولتی به قیمت بازار تأمین کنند.
کد خبر: ۷۳۳۸۰۹

به گزارش مهر، براساس این مصوبه و به منظور تنظیم بازار اقلام اساسی، حساس و ضروری، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تأمین جیره غذایی نیروهای مسلح و وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری برای تأمین نیاز مراکز آموزشی و دیگر دستگاه‌ها از جمله سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مکلفند اقلام روغن، برنج، شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز و دیگر کالاهای حساس و ضروری (به تشخیص ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها) را از طریق مباشرین دولتی (شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام کشور) به قیمت بازار تأمین کنند.

تعیین قیمت بازار برای فروش کالاهای مورد نظر با پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها (کارگروه تنظیم بازار) خواهد بود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور این مصوبه را در تاریخ ششم آبان ماه جاری برای اجرا به وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری و جهاد کشاورزی ابلاغ کرده است.

واردات روغن نباتی مشروط شد

در همین حال، گمرک ایران اعلام کرد: واردکنندگان روغن نباتی برای ثبت سفارش خود و ترخیص آن باید تعهد تحویل کالا به انجمن صنفی روغن نباتی را به گمرک ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، گمرک افزود: بر اساس نامه دبیرخانه هدفمندسازی یارانه‌ها، معاون اجرایی ریاست جمهوری و دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران، تمامی محموله‌های واردات روغن نباتی با رعایت کامل مقررات توسط بخش خصوصی باید مورد کنترل لازم برای سپردن تعهد محضری تحویل کالا توسط واردکننده به انجمن صنفی روغن نباتی در زمان ثبت سفارش صورت پذیرفته باشد.

به این ترتیب چنانچه محموله‌های ترخیص نشده از تاریخ نامه مذکور موجود است که نسبت به سپردن تعهد در زمان ثبت سفارش اقدام نشده است، انجام تشریفات ترخیص این محموله‌ها نیز منوط به ارائه تعهد تحویل کالاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها