نشست «نشانی از داغ لاله‌ها»

شجاعی: در شناخت اهل بیت، مبتدی هستیم

شبکه آموزش به مناسبت ماه محرم، هر شب ساعت 20 تا 22 و 30 دقیقه برنامه‌ای به نام «گنجشک و جبرییل» را به مخاطبان خود ارائه می‌کند که به ادبیات عاشورایی اختصاص دارد.
کد خبر: ۷۳۲۳۷۵

به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش، برنامه «گنجشک وجبرییل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر قمیشی، هرشب ضمن مروری بر یکی از قطعات ماندگار زنده‌یاد سیدحسن حسینی به مدت دوازده شب با اجرا و کتابخوانی مسعود فروتن از شبکه آموزش پخش می‌شود.

به گفته قمیشی این برنامه که نامش را از یکی از اشعار حسینی وام گرفته، یک بخش داستانی نیز دارد که در این بخش داستان‌های سیدمهدی شجاعی را روایت و بررسی می‌کند.

این تهیه‌کننده درباره دیگر نویسندگان و شاعرانی که در این برنامه به آثارشان پرداخته می‌شود، گفت: محمدرضا سنگری، خسرو آقایاری، محمدحسین مهدوی‌سعیدی (م.موید) از نویسندگانی هستند که آثارشان را در این برنامه معرفی و تحلیل می‌کنیم و در بخش شعر و ادبیات منظوم عاشورایی به آثار مرحوم قیصر امین‌پور، سیدعلی موسوی‌گرمارودی، افشین علا، مصطفی رحماندوست و سعید بیابانکی نگاهی خواهیم داشت.

این برنامه در شب‌های محرم هر شب به صورت زنده از شبکه آموزش پخش می‌شود.

برنامه رادیو هفت که دهه اول محرم به روایت قصه یک خیمه اختصاص دارد و عزاداری یک خیمه را روایت می‌کند، پنجشنبه به موضوع زیارت می‌پردازد.

برنامه سفید در شبکه آموزش نیز امشب ضمن نمایش سکانس‌هایی از فیلم‌های شوکران و جدایی نادر از سیمین، موضوع کنش شخصیت در فیلمنامه را بررسی می‌کند.

رامتین شهبازی کارشناس و منتقد سینما در این برنامه حضور دارد و مهران کاشانی این برنامه را اجرا می‌کند.

سفید به تهیه‌کنندگی سعید بشیری و داود آجرلو ساعت 24 از شبکه آموزش پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها