چهارشنبه جلسه رأی اعتماد وزیر علوم برگزار می‌شود

نیلی مبرا از فتنه

نخست قرار بود جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی علوم یکشنبه هفته آینده برگزار شود اما انگار جلسه محمود نیلی احمد آبادی با نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت به خوبی و خوشی برگزار شده و از آن دود سفید بلند شده است.
کد خبر: ۷۳۱۶۵۰
نیلی مبرا از فتنه

به گزارش جام جم آنلاین صبح امروز یکشنبه فراکسیون رهروان ولایت مجلس با وزیر پیشنهادی علوم جلسه داشت تا از برنامه‌ها و مواضع محمود نیلی احمدآبادی آگاه شود.

محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران هفته گذشته از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد تا وضعیت وزارت علوم که فرجی دانا عهده دار آن بود روشن شود.

رضا فرجی دانا کمتر از یک سال وزارت علوم را اداره کرد اما به خاطر برخی عزل و نصب‌ها و برخی مسائیل مرتبط با فتنه از سوی مجلس استیضاح شد و نتوانست دوبراه رأی اعتماد بهارستان را به دست آورد.

گرچه بسیاری از گمانه زنی‌ها نشان می‌داد که محمد علی نجفی که اکنون سرپرستی وزارت علوم را بر عهده دارد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی خواهد شد اما ناگهان با معرفی محمود نیلی احمدآبادی همه چیز هم تغییر کرد.

نجفی خود گفته است که رئیس جمهور به او چندین بار پیشنهاد داده که به عنوان وزیر معرفی شود اما او نپذیرفته است.

چهارشنبه همین هفته نیلی به مجلس می‌رود تا برنامه‌های خود را ارائه دهد و از خود دفاع کند و البته بر اساس توصیه و مطالبه رهبری که در دیدار اعضای هیأ‌ت دولت با ایشان مطرح کردند گام بردارد. رهبر انقلاب اسلامی در این یدار خاطرنشان کردند: «مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.»

علی لاریجانی رئیس مجلس امروز پس از اعلام وصول نامه رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت: جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم روز چهارشنبه هفته جاری در صحن بهارستان برگزار می‌شود.

موضع‌گیری در قبال فتنه۸۸ در ادبیات "نیلی"مشهود بود

نماینده مردم اسدآباد از جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت مجلس و محمود نیلی احمدآبادی گزارش داد و با بیان اینکه، در ادبیات محمود نیلی موضع شفاف علیه فتنه۸۸ مشهود بود، تصریح کرد: نیلی صراحتاً در قبال فتنه۸۸ موضع گیری داشت که مورد استقبال نمایندگان مجلس قرار گرفت.

بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با تسنیم گفت: این جلسه، بیشتر جلسه معارفه بود چرا که آقای نیلی گزارشی از فعالیت‌های علمی و سیاسی خود را به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه، در ادبیات محمود نیلی موضع شفاف علیه فتنه88 مشهود بود، تصریح کرد: وی صراحتاً در قبال فتنه88 موضع‌گیری داشتند که این امروز مورد استقبال نمایندگان مجلس قرار گرفت.

نعمتی در عین حال گفت: این جلسه، مقدماتی بود و ممکن است جلسه دیگری نیز درباره وزارت علوم برگزار شود.

نیلی:از حامیان فتنه ۸۸ در وزارت علوم استفاده نخواهم کرد

عضو فراکسیون رهروان ولایت نیز در همین زمینه گفت: نمایندگان از آقای نیلی درباره فتنه ۸۸ سؤال کردند که او در پاسخ تصریح کرد که از هفت سالگی با امام و مکتب امام آشنا شده‌ام و بر همین اساس نیز عمل کرده و عمل خواهم کرد.

روح‌الله بیگی با اشاره به جلسه فراکسیون رهروان ولایت با محمود نیلی احمدآبادی گزینه رئیس‌جمهور برای وزارت علوم، گفت: در این جلسه، ابتدا آقای نیلی گزارشی از برنامه‌های خود به نمایندگان ارائه کرد.

وی گفت: نمایندگان سپس از آقای نیلی درباره فتنه 88 سؤال کردند که او در پاسخ تصریح کرد که از هفت سالگی با امام و مکتب امام آشنا شده‌ام و بر همین اساس نیز عمل کرده و عمل خواهم کرد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت تأکید کرد: نمایندگان از آقای نیلی خواستند در قبال فتنه 88 موضع شفاف بگیرد که او گفت، بنده با فتنه 88 مرزبندی دارم و قطعاً از افراد حاشیه‌ای و کسانی که در فتنه نقش داشته‌اند، استفاده نخواهم کرد.

موضع گیری و سخنان محمود نیلی احمدآبادی درباره فتنه 88 می‌تواند این پیام را داشته باشد که نمایندگان مجلس نسبت به او روی خوش نشان خواهند داد و او می‌تواند رأی اعتماد بهارستان را به دست آورد. رأی اعتماد نمایندگان مجلس همچنین پس از اعلام نتایج تحقیق از بورسیه‌های خارج که از سوی وزارت علوم منتشر شد، ثابت خواهد کرد که استیضاح فرجی دانا هم به خاطر بورسیه‌ها نبوده و مهمترین نکته مجلس موضوع فتنه بوده است که همه ارکان نظام و حاکمیت نسبت به آن حساس هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها