قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شناسایی برخی دلالان و واسطه‌های بزرگ مواد پتروشیمی توسط وزارت صنعت اعلام کرد: قیمت آن دسته از مواد پتروشیمی تولید داخل که نسبت به قیمت‌های جهانی گران‌تر شده باشد، بزودی در بازار داخلی کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۷۲۱۵۱۷

مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با مهر افزود: با آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری، برخی شرکت‌های صاحب پروانه دیگر از بورس مواد خریداری نمی‌کنند.وی با اعلام این‌که با آزادسازی قیمت‌ها، معاملات بورس شفاف‌تر شده و تقاضای کاذب به حداقل کاهش می‌یابد، تصریح کرد: بر این اساس شناسایی آن دسته از شرکت‌هایی که تا پیش از آزادسازی قیمت‌ها خریدهای قابل توجه از بورس انجام داده و هم اکنون خرید این شرکت‌ها متوقف شده است، در حال بررسی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان ممنوع‌المعامله کردن دلالان مواد پتروشیمی توسط وزارت صنعت وجود دارد؟ بیان کرد: فعلا بجز شناسایی دلالان هیچ برنامه‌ای برای ممنوع‌المعامله کردن یا مجازات دلالان مواد پتروشیمی نداریم.

این مقام مسئول با توجه به کاهش قیمت نفت و محصولات پتروشیمی در بازار جهانی گفت: بر اساس توافق مقرر شده در هر دوره سه ماهه قیمت مواد پتروشیمی مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد.خسروتاج با تاکید بر این‌که بزودی کارگروه ویژه‌ای بررسی وضع قیمت مواد پتروشیمی را با مقایسه قیمت‌های جهانی بررسی می‌کند، تاکید کرد: ممکن است برخی محصولات در مقایسه با قیمت مواد پتروشیمی در بازار جهانی گران‌تر شده باشد که قطعا قیمت این مواد کاهش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها