برای شناسایی به موقع بیماری ها

طرح سلامت ایرانیان اجرا می شود

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از طراحی کارت سلامت ایرانیان خبر داد و گفت، اجرای این طرح اکنون در مرحله آزمایشی قرار دارد.
کد خبر: ۷۱۳۸۳۲
طرح سلامت ایرانیان اجرا می شود

دکتر ناصرکلانتری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با صدور این کارت برای مردم، افراد سالم، در معرض خطر بیمار و مبتلا به بیماری شناسایی شده و راهکارهای لازم برای سالم ماندن، پیشگیری از ابتلا به بیماری و ارجاع به پزشک به آنان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: طرح کارت سلامت ایرانیان اکنون به صورت آزمایشی در محمدیه قزوین اجرا می شود که طی آن هر پایگاه و مرکز بهداشتی، 12 هزار و 500 نفر را تحت پوشش قرار داده و آنها را از نظر عوامل خطر بیماری مانند علائم بیماری های غیرواگیر و مزمن یا رفتارهایی مانند سیگار کشیدن، مصرف نمک، میوه نخوردن، دیابت، فشار خون و چربی خون غربالگری می کنند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با صدور این کارت بطور مثال مشخص می شود که فرد طی 10 سال آینده در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی قرار دارد و بیماری ها نیز به موقع شناسایی می شوند که بسیار ارزشمند است.

کلانتری گفت: اگر نتیجه طرح کارت سلامت ایرانیان، خوب و مطلوب باشد، این طرح در سال دوم اجرای طرح تحول بهداشت یعنی سال آینده در تمام کشور اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: افراد در این کارت به افراد سالم، در معرض خطر و بیمار تقسیم بندی می شوند که به افراد سالم مشاوره هایی در زمینه اینکه چکار کنند که سالم بمانند، ارائه می شود؛ به افراد در معرض خطر نیز مشاوره های تغذیه ای، روانی، ورزشی و خودمراقبتی ارائه می شود.

کلانتری تاکید کرد: افراد دارای عوامل خطر بیماری نیز برای درمان به پزشک ارجاع داده می شوند و مرکز بهداشتی کارهای آنان را پیگیری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها