سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه تکراری اجلاس وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر ایرانی تنب و ابوموسی را مردود و ناشی از فقدان درک واقعیت های تاریخی و شرایط جاری منطقه دانست.
کد خبر: ۷۱۱۷۸۱
واکنش ایران به ادعای شورای همکاری خلیج فارس در باره جزایر 3 گانه

ه گزارش واحد مرکزی خبر، مرضیه افخم این بیانیه را مصداق بارز دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت و رد کامل مفاد آن تاکید می کند که این نوع موضع گیری ها جز انحراف افکار عمومی و تاخیر در همکاری های هدفمند بین ملل منطقه تاثیر دیگری نداشته و نخواهد داشت.

افخم افزود: سیاست اصولی ما در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس ، رعایت حسن همجواری ، احترام متقابل و مداخله نکردن در امور داخلی دیگران و توجه به واقعیت های غیر موهوم است و جمهوری اسلامی ایران در شرایط حساس کنونی منطقه مجددا بر آمادگی خود برای بهبود و گسترش روابط با دولت های خلیج فارس تاکید می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهرداد
Netherlands
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۰
۰
با چنین سخنگویی باید هم چنین انتظاری داشت , خانم افخم شما برش یك مرد را ندارد لطفا یك سمت دیگر را در امور خارجه برای خود برگزینید , سخنگویی باید در اختیار یك مرد با جذبه باشد تا طرف مقابل بداند پا از گلیم بیشتر دراز نكند

نیازمندی ها