پنجمین نمایشگاه خرما از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می شود؛

ضیافت پاییزی خرما در بوشهر

رئیس اتاق بازرگانی ایران – چین با تاکید بر این که «برای پیشرفت اقتصاد باید هماهنگی در بین مردان اقتصادی دولت باشد»، گفت: تا زمانی که تولید به مقطع مطلوب نرسد، نمی توان از اقتصاد مبتنی بر نفت خارج شد.
کد خبر: ۷۰۱۸۹۱
خروج از اقتصاد نفتی با شرایط کنونی امکان پذیر نیست

اسدالله عسگراولادی با بیان این که گفته‌های وزیر اقتصاد در رابطه با خروم،ج از اقتصاد نفتی، در شرایط فعلی تعارفی بیش نیست، اظهار کرد: در شرایط فعلی که تولید آنچنان در شرایط مطلوب به سر نمی برد و دولت بسیار بزرگ است، خروج از اقتصاد مبتنی بر نفت امکان‌پذیر نیست.

او با اشاره به این که دولت باید برخی از فعالیت‌های اقتصادی را رها کند، تاکید کرد: برخی از سازمان‌ها و بانک‌ها به تجارت و بنگاه داری روی آورده‌اند که این موضوع به عنوان ضرر بزرگی بر اقتصاد تلقی می‌شود.

وی یادآور شد: خرید و فروش‌های بزرگ در بورس فعلی کشور به دست دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت انجام می شود، از این رو بورس فعلی، بورسی مردمی نیست.

عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان آن‌ که حضور دولت ها در مسائل اقتصادی سم مهلکی است، تاکید کرد: حضور دولت ها در مباحث اقتصادی در دولت آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی به ترتیب، 70درصد، 75درصد، 80درصد و 85 تا 90 درصد است.

او بیان کرد: وجود برنامه های بالادستی و قانون بسیار حائز اهمیت است که با وجود این مسائل پیشرفت فعلی محقق شده است، اما نباید از وجود نواقص در این برنامه‌ها در پی ادغام وزارت‌خانه‌ها و عدم اجرای صحیح مدیریت اقتصادی خوب و جامع عمل نشده است، چشم‌پوشی شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران – چین خاطرنشان کرد: قانون قدیم تجارت دارای مشکلاتی بود که با به روزرسانی نسبت به فضای تجارت جهانی می توانست بسیار تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: در قانون جدید که در مجلس همچنان ماندگار مانده است، جرایمی خلاف قانون در آن گنجانده شده است که ایرادات بسیاری برآن‌ها وارد است و نیازی به وجود آن‌ها نیست.

عسگراولادی افزود: بخش دولتی همراه با کارشناسان مجلس و بخش خصوصی باید قانونی جامع، به روز و مختصر تدوین کنند که در این رابطه نسبت به پس گیری لایحه از مجلس از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست شده که پاسخی از سوی این وزارت اعلام نشده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها