احد عظیم زاده کاندیدای اتاق بازرگانی ایران :

نمیتوان باقاطعیت آمار بیکاری را صفر اعلام کرد

پنجمین نمایشگاه خرما از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می شود؛

ضیافت پاییزی خرما در بوشهر

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر به همراه رئیس انجمن خرمای استان و رئیس نمایشگاه بین المللی استان بوشهر در جمع اصحاب رسانه استان بوشهر به تشریح آخرین برنامه های استان در حوزه ارتقای کمی و کیفی خرما پرداخت
کد خبر: ۱۴۲۹۸۳۱
نویسنده محمدرضا برازجانی-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم/رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر به همراه رئیس انجمن خرمای استان و رئیس نمایشگاه بین المللی استان بوشهر در جمع اصحاب رسانه استان بوشهر به تشریح آخرین برنامه های استان در حوزه ارتقای کمی و کیفی خرما پرداخت.

عرضه محصولات 70شرکت داخلی
خورشید گزدرازی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در هفته آینده گفت: این نمایشگاه از23تا26 آبان ماه به مدت سه روز در محل نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر میزبان تجار،فعالان صنعت خرما و سایر علاقمندان خواهد بود.
وی با بیان این که در این دوره نمایندگان ۱۳ استان شرکت می‌کنند افزود:در این دوره 70شرکت داخلی مشارکت خواهند کرد که از این تعداد 28شرکت بومی استان بوشهر خواهند بود.
گزدرازی تصریح کرد: افزون بر برگزاری نمایشگاه ،میز ملی خرما و همایش خرما با هدف بررسی و نشست‌های کارشناسی شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی و انجمن ملی خرما در استان بوشهر آخرین مصوبات و  پیشنهادات در حوزه‌های مختلف به وزارتخانه‌های مربوطه و به ویژه صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهد شد تا چالش ها و مشکلات فعالان صنعت خرما به حداقل برسد.

تهاتر خرما با میوه های گرمسیری
رئیس انجمن خرما استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه پنجم خرما در استان گفت:این نمایشگاه با هدف ارتقای کیفی خرما و تبیین اهمیت درجه بندی خرما در بازار هدف به منظور ارزآوری این محصول استراتژیک استان برگزار می شود.
((ندیر پورجم))افزود: یکی از راهکارهای رونق بازار خرما پیگیری برای ارز حاصل از صادرات خرما است که با پیشنهاد میز ملی و شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی، تهاتر خرما با میوه‌های گرمسیری در دستور کار قرار گرفته که تحقق این مهم به رونق بازار خرمای استان کمک چشمگیری خواهد کرد.

برگزاری22 نمایشگاه در سال جاری
رئیس نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به برگزاری 17نمایشگاه در سال گذشته خبر داد و با ارائه آمار استقبال 200هزار نفری از این نمایشگاهها گفت: در نمایشگاه چهارم خرما 54شرکت در تنها یک سالن به ارائه محصولات خود پرداختند اما امسال 70شرکت در دو سالن خلیج فارس و لیان حضور خواهند داشت.

((حسین نامور)) با اشاره به نقش و جایگاه نمایشگاه بین المللی در دستیابی به بازارهای خارجی اضافه کرد:رویکرد امسال نمایشگاه بین المللی بوشهر به عنوان ویترین اقتصادی استان بوشهر از عرضه مستقیم به سمت برگزاری نمایشگاه تخصصی گرایش پيدا کرده است.مهم ترین هدف گذاری این نمایشگاه عرضه توانمندی شرکت های داخلی استان برای دستیابی به بازار ملی و خارجی است .
وی ادامه داد:افزون بر سیزده استان کشور تعدادی از کشورهای خارجی هم در این نمایشگاه حضور دارند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها