خبرگزاری انگلیسی رویترز از وجود موانع مختلف در مسیر ارسال کالاهای ضروری و داد و ستد شرکت‌های خارجی با ایران به خاطر قوانین ضدایرانی دولت آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۸۲۸
کارشکنی‌ در ارسال دارو به ایران

به گزارش فارس، این خبرگزاری نوشته است: در حالی که ارسال دارو و مواد غذایی مشمول معافیت تحریمی شده‌اند، اما باز هم بسیاری از بانک‌های آمریکایی از داد و ستد با ایران پرهیز می‌کنند؛ هرچند دولت آمریکا ادعا می‌کند که کانال‌های ارسال کالاهای ضروری برای ارسال به ایران بنا شده، اما بانک‌های آمریکایی نگران جریمه‌ شدن هستند.

آشنا: دولت روحانی، مشایی ندارد

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس ‌جمهور در گفت‌وگویی با نامه‌نیوز، گفته است که در انتخابات سال76 نه به خاتمی رای داده، نه ناطق نوری و نه ری‌شهری.

او درباره خاتمی توضیح داده است: من آقای خاتمی را یک چهره فرهنگی غیراجرایی می‌دانستم و بار جمهوری اسلامی را سنگین‌تر از توان اجرایی آن موقع آقای خاتمی.

او درباره روحانی هم تصریح کرده است: من می‌فهمیدم که یک فردی ظرفیت خیلی بالایی را برای مسئولیت‌پذیری داشته و همان‌طور که آن فیلم اول ایشان اسم‌گذاری شد، «این بهاری است که در پشت زمستان مانده است» از نظر ما یک بهاری بود که پشت زمستان مانده بود. زمستان هم یک مقدار زیادی طولانی شده بود... جرات می‌کنم بگویم زمستان 20 سال طول کشید.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر این‌که دولت، پشت پرده ندارد، بیان کرده است: دولت روحانی مشایی ندارد، رحیمی ندارد، ثمره هاشمی هم ندارد. همه اینها آدم‌هایی هستند که برای آن دولت خیلی هم محترم بودند، اما در این دولت از جنس آدم‌های خاص و تافته جدابافته ندیدم.

10میلیون جزای نقدی برای بهزاد نبوی

صالح نیکبخت، وکیل مدافع بهزاد نبوی از قطعی شدن محکومیت موکلش خبر داد و اظهار کرد: موکلم به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به خاطر امضا کردن بیانیه‌های بند 350 اوین در شعبه 28 دادگاه انقلاب محاکمه و به یک سال حبس محکوم شد که این حکم به 10 میلیون تومان جزای نقدی بدل از یک سال حبس تبدیل شد. بهزاد نبوی پس از حوادث سال 88 با حکم شعبه 15 دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شد که اوایل خرداد امسال با پایان محکومیت خود از زندان آزاد شد.

«آسمان» و «بهارنیوز» مجرم شناخته شدند

علی‌اکبر کسائیان، دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات گفت: در جلسه روز یکشنبه دادگاه مطبوعات، مدیرمسئول روزنامه آسمان به اتفاق آرای اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد و اعلام شد مستحق تخفیف نیست.

روزنامه آسمان پیش از این به سبب انتشار نقل قولی مبنی بر غیرانسانی بودن حکم قصاص در یکی از گزارش‌های خود توقیف شده بود.

کسائیان به فارس گفت: در این جلسه پرونده خبرگزاری دانشجونیوز نیز مورد رسیدگی قرار گرفت که شاکی آن (بهزیستی) در ابتدای جلسه اعلام رضایت کرد.

وی همچنین با اشاره به بررسی پرونده سایت بهار نیوز گفت: مدیرمسئول این سایت نیز به اتهام نشر اکاذیب و قصد اضرار به غیر و همچنین افترا با اکثریت آرا مجرم شناخته شد، ضمن آن‌که وی با اکثریت آرای اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات مستحق تخفیف دانسته شد.

آقای روحانی؛ برخی همکارانتان را مرخص کنید

احمد پورنجاتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مطلبی به رییس‌جمهور پیشنهاد کرد: در آستانه یکسالگی فعالیت رسمی دولت یازدهم بیایید به نام و احترام «تدبیر و امید» و با ارزیابی همه‌جانبه کارنامه یکساله همکارانتان در مجموعه دولت، اعم از اعضای کابینه و مدیران ارشد، از موضع ابتکار، همچون یک «مربی با دانش و تجربه» در عرصه فوتبال حرفه‌ای، دست به یک «نوزایی و اصلاح بالنده» بزنید و برخی از این «عزیزتر از جان»ها را که یحتمل در این یکسال هرچه در توان داشته‌اند، بی‌دریغ ارائه کرده‌اند، مرخص نمایید، به سوی نیمکت یا حتی رختکن!

پورنجاتی در این مطلب که در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشته، آورده است: نه‌تنها این تدبیر جنابعالی به مفهوم نالایق بودن آنان یا دیمی تصمیم گرفتن شما نخواهد بود؛ بلکه نشان از نوعی دینامیسم (پویایی) و برخورداری دولت از یک چشم‌انداز دارد.

واکنش ربیعی به اختلاف‌افکنی میان شهرداری و دولت

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اختلاف برداشت میان معاون بین‌الملل این وزارتخانه و شهرداری تهران درباره اشتغال زنان یادداشتی نوشت و در آن تصریح کرد: تقسیم‌ بندی‌های ادعایی و اختلاف بین مدیران را به مصلحت نظام، انقلاب و مردمی که با هزاران امید به پای صندوق‌های رای آمده‌اند، نمی‌دانم.

وی تاکید کرد: برخی کنوانسیون‌های بین‌المللی غیرعادلانه، ظالمانه و ابزار دست ظالمان است. همزمان سیدرضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ضمن قدردانی از اقدام شهرداری در تکریم‌بخشی به زنان به فارس گفت: اقدام شهرداری را می‌پسندم و این امر می‌تواند الگویی برای دیگر ادارات باشد.

توصیه موسویان به ایران و آمریکا

سیدحسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در یادداشتی در پایگاه خبری المانیتور با پرداختن به بحران‌های کنونی و پیش‌روی جهان عرب و به‌طور گسترده‌تر منطقه خاورمیانه تاکید کرد: رسیدگی به این بحران‌ها باید اولویت جامعه جهانی باشد و ایران و آمریکا به عنوان بازیگران اصلی منطقه می‌توانند و باید دست به اقدامات بزرگ بزنند.

به گزارش ایسنا، او در یادداشت خود با اشاره به برخی مسائل از جمله خطرات موجود در سوریه و عراق، افزایش تروریسم و افزایش شمار تندروها آورده است: این مسائل می‌تواند دورنمای ژئوپولیتیک خاورمیانه را دگرگون کند و جهان عرب و حتی منطقه را در آستانه سقوط و نابودی قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها