در جلسه عصر دیروز شورای نگهبان، اعضای هیات رییسه این نهاد انتخاب شدند.
کد خبر: ۶۹۹۰۶۲
ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان شد

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، در این جلسه، آیت‌الله جنتی مجددا به عنوان دبیر، محمدرضا علیزاده به عنوان قائم مقام دبیر و نجات‌الله ابراهیمیان به عنوان سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.

چه کسانی به غزه می‌روند

حسن کامران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محمدعلی پورمختار، عبدالله تامینی، روح‌الله حسینیان، محمد دهقانی، اسماعیل کوثری و من به نمایندگی از نمایندگان مجلس عازم غزه می‌شویم.

وی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: 30 نماینده داوطلب سفر به غزه بودند که برای هرکدام پرونده تشکیل دادیم و سرانجام در قرعه‌کشی انجام شده، شش نفر به قید قرعه برای سفر به غزه انتخاب شدیم. کامران افزود: مجلس این موضوع را به وزارت امورخارجه انعکاس داد و قرار است در اولین فرصت عازم غزه شویم.

براساس این گزارش، پیش از این نیز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرده بود که هیات پنج نفره‌ای را به غزه اعزام می‌کند که به این ترتیب 11نماینده مجلس به غزه اعزام می‌شوند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه دیروز در نشست خبری درباره درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای سفر به غزه و اقدامات وزارت خارجه گفت: گذرگاه رفح بسته است، بنابراین هنوز امکان سفر به این مکان فراهم نیست.

حمایت 200 نماینده مجلس از اقدام اخیر قالیباف

200 نفر از نمایندگان در بیانیه‌ای از قالیباف در خصوص اجرای طرح تکریم بانوان کارمند شاغل در شهرداری تهران حمایت کردند. به گزارش خانه ملت، نمایندگان در این بیانیه حمایت خود را از اقدام فرهنگی محمدباقر قالیباف در راستای تکریم زنان شاغل اعلام کردند.

مسئولیت احتمالی عارف

سایت روز نو نوشت: دکتر محمدرضا عارف بزودی از سوی رئیس‌جمهور به عنوان رئیس فرهنگستان علوم منصوب خواهد شد.

براساس این گزارش، ریاست رضا داوری اردکانی که از سال 77 تا کنون رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی است در دولت احمدی‌نژاد تمدید نشده بود و گفته می‌شود که خود وی دیگر تمایلی به ادامه ریاست فرهنگستان علوم ندارد و شخصا دکتر عارف را برای ریاست فرهنگستان علوم به رییس‌ جمهور پیشنهاد کرده است.

این گزارش می‌افزاید: این پیشنهاد با موافقت حسن روحانی مواجه شده است و بزودی حکم دکتر عارف برای ریاست فرهنگستان علوم از سوی شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی صادر می‌شود.

شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی مرجع تصمیم‌گیری برای تعیین رئیس جدید فرهنگستان است.

نامه به رییس‌ جمهور برای افزایش بودجه فرهنگ

147 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌ جمهور خواستار افزایش بودجه فرهنگی در لایحه بودجه 94 شدند.

به گزارش مهر، در این بیانیه آمده است هم اینک که دولت در آستانه تدوین بودجه سال 94 و برنامه ششم توسعه است با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب از رییس جمهور انتظار می‌رود توضیحات لازم به معاونت نظارت راهبردی در خصوص بودجه حوزه فرهنگ داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها