رئیس کل بانک مرکزی گفت: همه تلاش همکاران ما در بانک مرکزی این است که تورم تا پایان امسال به کمتر از ۲۵ درصد و تا پایان سال ۹۴ به کمتر از ۱۵ درصد کاهش یابد.
کد خبر: ۶۸۴۱۳۶
ادامه کاهش نرخ تورم

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ ولی الله سیف در بیست و چهارمین همایش سالانه سیاستهای پولی و ارزی، با اشاره به اینکه آمارها حاکی از بهبود نسبی وضع اقتصاد در سال 92 دارد افزود: تفاوت متوسط نرخ تورم و تورم نقطه به نقطه نیز از ادامه روند کاهشی نرخ ها حکایت می کند.

وی تاکید کرد: نرخ تورم 40،4 درصدی در مهر پارسال به 34،7 در پایان سال 92 و 30،3 درصد در اردیبهشت 93 کاهش یافت و تورم نقطه به نقطه نیز در اردیبهشت امسال به 16،6 درصد رسید.

سیف همچنین گفت: در 11 ماه منتهی به اردیبهشت 93 متوسط نرخ برابری دلار در بازار غیررسمی ارز به 30 هزار و 894 ریال رسید که در مقایسه با 11 ماه منتهی به خرداد سال 92 که 31 هزار و 646 ریال بود 2 و 4 دهم درصد کاهش نشان می دهد.

بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی

بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با محوریت « چارچوب سیاست پولی و الزامات خروج از رکود تورمی» بامداد یکشنبه آغاز به کار کرد.

محورهای اصلی این همایش "الگوی مناسب سیاستگذاری پولی" ، "اصلاح نظام بانکی" ، "استراتژی مناسب خروج از رکود" و "تامین مالی تولید" است و سخنرانهای اصلی این همایش درباره "چارچوب نوین سیاست پولی و اصلاح نظام بانکی" ، "راهبرد دولت برای خروج از رکود" و "تحلیلی بر تحولات اقتصاد کلان و سیاست های پولی کشور" ایراد می شود.

چهار نشست سیاستی به نقد و بررسی محورهای اصلی همایش اختصاص دارد.

در پایان هر روز، میزگردی تحت عناوین عملکرد "سیاست پولی در سال 92 و اصلاحات پیشنهادی" و "بازخوانی سیاست های اقتصاد مقاومتی در نظام بانکی کشور" برگزار می شود.

هفت کارگاه آموزشی در روز نخست با عناوین "سیاست های اعتباری و خروج از رکود تورمی" ، "بازسازی بازار بین بانکی ریالی و ارزی" ، " تامین مالی بنگاه ها و راهکارهای برون رفت از رکود تورمی" ، "تامین مالی مسکن؛ چالش ها و راهکارها"،"مطالبات معوق و بحران های اعتباری" ، "قاعده مندی سیاست مالی و مدیریت نوسانات ارزی" و "تقویت ابزارهای سیاست پولی و لزوم بازسازی سیاست ارتباطی بانک مرکزی" و همچنین در روز دوم ده کارگاه آموزشی با عناوین "شناسایی چالش های تامین مالی بنگاه های اقتصادی و راهکارهای پیش رو" ، "نقش و جایگاه صندوق توسعه ملی در اقتصاد ایران" ،"سلامت بانکی" ، "بانکداری مرکزی و نظام ارزی کارآمد" ، "نوآوری مالی و آزادسازی در نظام بانکی" ، "استقلال بانک مرکزی و سیاست پولی بهینه" ، "حاکمیت شرکتی" ، "تعامل سیاست مالی و پولی" ، "نقش بانک ها در کارآمدی سیاست پولی" و "تحلیل رکود و راهکارهای تامین مالی سرمایه در گردش بنگاه ها" برگزار می شود.

بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی، امروز و فردا در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود. رسانه های غربی خواهان حضور نظامی ایران در عراق هستند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهران دبیرسپهری
Canada
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
پایه پولی از 99 هزار میلیارد تومان در بهمن به 115 هزار میلیارد تومان در اسفند 1392 رسیده است یعنی 16 هزار میلیارد تومان خلق پایه پولی تنها در یك ماه اسفند كه یك فاجعه می باشد و یك ركورد، ضمن آن كه روی احمدی نژاد در خلق پول، سفید شد منتها او برای مسكن مهر بود این یكی برای صنعت. همانطور كه پیش بینی می كردم این دولت هم با دولتهای قبل فرقی ندارد. من نمی دانم آقای روحانی كه گفته بود خلق پول پر قدرت برای او یك خط قرمز است. آیا ایشان از این اتفاقات اطلاعی دارد؟
فریاد از دروغ
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
فكر می كنم فرمول محاسبه تورم و معنی این واژه در اقتصاد ایرانی به قهقرا كشیده شده است. افزایش قیمتها با چشم غیرمسلح هم دیده می شود، اما فكر كنم ما خیالبافی می كنیم و جناب آقای سیف درست می گویند!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها