رئیس کل بانک مرکزی گفت: مردم اعتقاد دارند دولت در عرصه اقتصاد جهتگیری‌های منطقی دارد، عقلانی فکر و با برنامه عمل می‌کند، بنابراین اطمینان بیشتری نسبت به گذشته دارند و فکر می‌کنند با اعمال این سیاست‌ها، ثبات در اقتصاد کشور استمرار می‌یابد و با شوک‌های ناگهانی مواجه نمی‌شوند.
کد خبر: ۶۸۳۵۶۶

ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که طی سال‌های گذشته شاهد نوسانات شدیدی در بازار ارز بودیم، اما در یک‌سال اخیر نوسانات به حداقل رسیده و حتی در زمانی که مذاکرات به نتیجه روشنی نرسید، این نوسانات در حداقل بوده است، افزود: به نظر می‌رسد مهم‌ترین موضوعی که کمک می‌کند بازار جهتگیری منطقی داشته باشد، آگاهی و داشتن اطلاعات به روز و درست از واقعیت‌ها از سوی فعالان اقتصادی است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از همان ابتدای شروع به کار دولت جدید سعی کرده به موقع اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد و شاخص‌هایی که از بابت عملکردهای اقتصادی کشور از سوی بانک مرکزی ارائه ‌شده در زمان مناسب و با دقت اعلام می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: آرامش در اقتصاد و جامعه عمدتا به دلیل تلقی‌ای است که مردم از جهتگیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولت دارند و بانک مرکزی نیز تلاش می‌کند سیاست‌های دولت را در این ارتباط دنبال کند و تاکنون هم توانسته نقش خود را در این عرصه بدرستی انجام دهد.

وی ادامه داد: ثباتی که در اقتصاد وجود دارد مقدمه توسعه اقتصادی است و باید گفت رشد و توسعه اقتصادی بیش از هر چیز نیاز دارد که در اقتصاد ثبات وجود داشته باشد و فعال اقتصادی قادر باشد که آینده را پیش‌بینی کند و بر اساس آن بتواند تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مناسب را اتخاذ کند و نگاه کوتاه‌مدت تبدیل به نگاه بلندمدت شود و در کنار آن ‌طرح‌های مثبت اقتصادی شکل بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها